Edenred România oferă întreaga gamă de beneficii pentru angajați: carduri de masă, carduri cadou, carduri culturale, carduri de vacanță și carduri sociale, la care se adaugă și Benefit, prima aplicație mobilă de beneficii flexibile pentru angajați. Compania, oferă soluții de flotă și mobilitate prin UTA Edenred și are deschis și un centru digital în București, responsabil pentru dezvoltarea multora din actualele soluții digitale.

În 2021, veniturile totale ale grupului Edenred au totalizat 1.627 de milioane de euro, ajungând la un maxim istoric. Creșterea este una record, de +14% raportat la aceeași perioadă a anului anterior.

„Veniturile grupului au înregistrat o creștere de două cifre în toate regiunile și pentru toate liniile de business, comparativ cu 2020. Această evoluție a fost susținută, mai ales, de inovațiile digitale continue. În prezent, 100% dintre soluțiile Edenred sunt digitale, ca urmare a strategiei noastre pe termen lung de a deveni o companie axată pe tehnologie pentru îmbunătățirea constantă a soluțiilor oferite”, a precizat Bertrand Dumazy, Chairman & CEO al Edenred Group într-un interviu exclusiv pentru WALL-STREET.RO.

În România, Edenred are în prezent o echipă de peste 200 de angajați care deservește peste 33.000 de companii-clienți, 1,5 milioane de angajați și 65.000 de comercianți parteneri.

Retail jobs

Dezvoltare locală, contribuție globală

Dumazy consideră că sunt patru elemente care definesc liniile directoare ale companiei. „Activitatea Edenred în România poate fi reprezentată vizual ca un pătrat magic împărțit în patru părți. Motivul pentru care vorbesc despre un pătrat magic este pentru că Edenred se află în centrul acestui ecosistem și creează valoare pe termen lung, pentru toți stakeholderii, acționând ca un conector între aceștia.”

Primul cadran al acestui pătrat este reprezentat de angajați, care se bucură de beneficiile oferite de angajator prin produsele Edenred.

„De exemplu, în ultimii doi ani, oamenii au comandat din ce în ce mai mult de pe platforme de livrare, alegând adesea să își comande online mesele pentru pauzele de prânz. Acest lucru ne-a determinat să ne extindem rețeaua de parteneri cu platforme de livrare, iar anul trecut am lansat primul parteneriat de acest gen din România, împreună cu Tazz by eMAG. Recent am lansat o nouă premieră: parteneriatul cu Freshful, prin intermediul căruia clienții care fac cumpărături online pot să plătească cu cardul Edenred Ticket Restaurant, iar produsele cumpărate sunt livrate direct la ușă, fără a mai fi necesară deplasarea în magazin.”

Citeste si:
CNAIR a făcut ”lista neagră” a constructorilor de drumuri
CNAIR a făcut ”lista neagră”...

Cardurile Edenred sunt disponibile în toate canalele de plăți mobile (Apple Pay, Google Pay, MyEdenred), au introdus și primele carduri ecologice de pe piață, precum și primul chatbot din industrie. Lansarea Benefit (prima aplicație mobilă de beneficii flexibile pentru angajați) ajută utilizatorii pentru că aceștia își pot alege beneficiile dintr-o paletă variată de beneficii.

„Al doilea colț al pătratului magic este reprezentat de o rețea exclusivă de comercianți români cărora Edenred le aduce clienți noi, trafic și volume. Prin parteneriatul cu Global Payments, am dezvoltat o soluție nouă pentru comercianți, care permite acceptarea plăților cu toate tipurile de carduri – de la terminale fizice de plată până la soluții de plată mobile și online. Al treilea colț este reprezentat de comunitatea locală, care include și comunitatea tehnologică, pentru care Edenred acționează ca un generator de valoare și inovație. Din această categorie fac parte și autoritățile, pentru care Edenred oferă servicii de consultanță pentru programele sociale”, a continuat Bertrand Dumazy.

Citeste si:
A fost adoptată ordonanța privind cloud-ul guvernamenta
A fost adoptată ordonanța...

În opinia acestuia, al patrulea colț al pătratului magic este reprezentat de mediul antreprenorial. Edenred aduce instrumente de retenție a angajaților, prin produsele pe care compania le pune la dispoziție, dar oferă și consultanță companiilor pentru a-și menține costurile sub control și pentru a-și fideliza și motiva angajații.

Redefinirea modelului de business

Betrand Dumazy a menționat că, în ultimii ani, Edenred a devenit o platformă globală, care conectează 50 de milioane de utilizatori cu 2 milioane de comercianți parteneri din 46 de țări, prin intermediul a 900.000 de clienți.

„Ne uităm constant la nevoile companiilor de toate mărimile, în timp ce analizăm și înțelegem așteptările utilizatorilor noștri și schimbările care se produc la nivelul comportamentului consumatorilor. Au existat și alte schimbări precum: trecerea la sistemul de lucru de la distanță, care a dus la necesitatea unor noi modalități de motivare a angajaților; avansul plăților digitale, care s-a reflectat în varietatea de metode de plată pe care le oferim – plata cu cardul contactless, cu telefonul mobil sau cu smartwatch-ul. De asemenea, am observat tendința de a adopta un comportament mai sustenabil, iar soluțiile noastre contribuie la o lume mai responsabilă, mai eco-friendly.”

Citeste si:
Plata cu cardul în tramvai și autobuz: STB instalează noi...
Plata cu cardul în tramvai și...

Reprezentantul Edenred spune că au identificat mai multe tendințe post-Covid în rândul consumatorilor, cum ar fi: preferința lor pentru modalitatea de lucru la distanță sau în sistem hibrid, un comportament mai responsabil, obiceiul, în creștere, de a plăti prin mijloace digitale, necesitatea pentru o mai bună transparență, siguranță și control.

De aceea, pentru a ține pasul cu toate aceste schimbări, anul trecut a fost unul al premierelor pentru businessul Edenred în România.

Au lansat cardurile eco, din PVC reciclat în proporție de 85,5%, dar și propriul chatbot, Felicia, bazat pe tehnologia AI. Felicia este prima soluție a unei companii de beneficii extrasalariale din România, care oferă suport non-stop clienților companii, utilizatorilor și comercianților parteneri.

Pentru a îmbunătăți opțiunile de plăți digitale și experiența utilizatorilor, alături de Global Payment, au venit în sprijinul comercianților parteneri, pe care i-am echipat cu POS-uri tradiționale sau mobile.

Citeste si:
Mirel Jarnea, Enel X: Investiția în sustenabilitate se amortizează...
reConstruct | Mirel Jarnea,...

Transformarea digitală, esențială pentru companie

Bertrand Dumazy spune despre Edenred că a fost și este un lider digital de mai mulți ani.

„În prezent, toate soluțiile pe care le lansăm la nivel de grup sunt digitale. Am investit peste 300 de milioane de euro în tehnologie anul trecut, peste 1,3 miliarde de euro începând cu 2016 și vom investi și mai mult în viitor. Punem tehnologia în centrul a tot ceea ce facem și o folosim pentru a oferi statistici, informații și soluții relevante clienților noștri. De fapt, pot să spun că acesta este diferențiatorul nostru, modelul nostru de afaceri fiind „Tech for Good”, adică folosim tehnologia ca un catalizator pentru a crea legături.”

Din acest motiv, Edenred Digital Center (EDC), hub-ul de tehnologie, deschis la București, este esențial, fiind responsabil să ducă soluțiile Edenred la următorul nivel, să automatizeze și eficientizeze plățile B2B, să simplifice relațiile cu utilizatorii și să faciliteze plățile către comercianți. În doar trei ani, echipa EDC a crescut de la 20 la 200 de persoane și va continua să crească.

Citeste si:
Probleme cu forța de muncă pentru micii comercianți
Probleme cu forța de muncă...

Sustenabilitatea, parte integrată din business

La nivel de business, angajamentul de responsabilitate al companiei acoperă toate soluțiile: alimentație sănătoasă, carduri ecologice, soluții complet digitale, fără hârtie, fără plastic.

„În ceea ce privește performanța noastră non-financiară, urmărim trei verticale: oameni – angajații Edenred, publicul nostru și categoriile vulnerabile –, planeta – conservarea mediului – și progres – acțiuni care ne fac afacerile și viața mai sustenabile”, a menționat Bertrand Dumazy.

În România, în perioada septembrie 2020 - iunie 2021, Edenred a fost partener al programului guvernamental „Mese calde”, în cadrul căruia bătrâni cu vârsta peste 75 de ani din medii defavorizate, și persoane fără adăpost au primit tichete sociale pe suport electronic, pentru a cumpăra „o masă caldă” de la restaurantele partenere. Aproape 300.000 de persoane s-au înscris în program și au beneficiat de peste 12.000.000 de mese calde.

Prin „Sprijin educațional”, al cărui scop este prevenirea abandonului școlar, compania distribuie carduri sociale către copiii din medii defavorizate, pentru achiziționarea de rechizite și îmbrăcăminte pentru școală.

Campania „Vocea magazinelor de lângă tine” încurajează posesorii de carduri Edenred să sprijine afacerile mici afectate de pandemie.

Cum se schimbă companiile în motivarea angajaților?

Pentru angajatori, pachetele de beneficii sunt o soluție și un mijloc de a atrage și reține talentele în companie, în timp ce, pentru angajați, beneficiile sunt cruciale atunci când se decid asupra unui loc de muncă.

„Anumite schimbări aduse de pandemie se vor menține, cum ar fi munca în sistem hibrid. Locul de unde își desfășoară activitatea nu mai reprezintă o barieră pentru angajați, având în vedere capacitatea de a lucra de acasă, ceea ce înseamnă că aceștia au mult mai multe oportunități pe piața muncii. Modul de lucru flexibil, hibrid, se numără printre principalele beneficii pe care angajatorii le pot oferi, pe lângă pachetele salariale și beneficiile suplimentare standard. Credem în flexibilitate și în a le oferi angajaților posibilitatea de a alege beneficiile pe care le doresc, atunci când doresc”, a afirmat Bertrand Dumazy.

Mai mult, beneficiile pentru sănătate și wellness sunt, de asemenea, foarte căutate. În ultimii doi ani, factori precum izolarea la domiciliu, lucrul de la distanță și lipsa socializării au dus la apariția unor provocări asociate. Beneficiile de sănătate și wellbeing pot ajuta angajații să facă față mai bine stresului și altor dificultăți legate de muncă și nu numai.

Incertitudinea economică și creșterea inflației îi împing pe angajați să își caute alte locuri de muncă pentru a conta pe un salariu aliniat cu prețurile din ce în ce mai mari. Angajatorii ar trebui, de asemenea, să ofere training-uri de educație financiară angajaților, deoarece aceștia sunt tot mai interesați de o stare financiară cât mai bună.

„Inițiativele pentru promovarea diversității, echității și incluziunii (DE&I) au fost reduse de munca de la distanță. Liderii din HR vor trebui să inspire schimbări semnificative pentru a reduce diferențele salariale de gen și pentru a consolida gradul de diversitate la nivel de funcții de conducere. Edenred a semnat Carta Diversității încă din 2019, întrucât considerăm că diversitatea ne face mai puternici și conduce la un mediu mai eficient, fiind, în același timp, o sursă de creativitate și inovație.”

Ce urmează?

Bertrand Dumazy spune că în acest an vor continua inițiativele lansate în 2021, pe toate verticalele de business.

„Foarte curând vom avea o nouă aplicație, cu funcționalități noi. Plănuim să lansăm primul sistem de fidelizare a utilizatorilor, să dezvoltăm în continuare platforma Benefit și să continuăm cu atelierele de nutriție și well-being pentru a acoperi nevoile angajaților. Inițiativele noastre se vor concentra, de asemenea, și pe sectorul IMM și pe comunitățile locale, implicarea în comunitate fiind o parte esențială din ADN-ul nostru. Urmărim toate oportunitățile relevante pentru misiunea noastră.”

Pe termen mediu, scopul este consolidarea poziției Edenred în industrie, prin dezvoltarea businessului și a portofoliului prin auto-reinventare și inovare, continuând să investească în tehnologie și în unicitatea platformei.

Sursa foto: Edenred România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri