Hidroelectrica a anunțat că a facturile aferente lunii august 2022 au început să fie emise în săptămâna 27 - 31 martie și că face tot posibilul să nu trimită facturi cu solduri neactualizate.

Potrivit unui anunț de pe pagina de Facebook a Hidroelectrica, „momentan, compania lucrează împreună cu dezvoltatorii de software pentru actualizarea soldurilor clienților, astfel încât să fie evitată transmiterea de documente cu valori sau situații neconforme”

„Apelăm la înțelegere din partea clienților noștri și îi încurajăm să ne semnaleze eventualele neconformități constatate pentru a le putea remedia. Pentru sesizări legate de sold, am înființat special adresa de e-mail sold@hidroelectrica.ro”, se mai arată în anunțul Hidroelectrica.

Ce se întâmplă cu clienții care nu au mai primit facturi la energie din vară

Prețurile competitive oferite de Hidroelectrica, chiar și în condițiile plafonării prețurilor energiei, au atras mii de abonați de la alți furnizori. Însă pentru mulți dintre clienți, facturile au întârziat, unii neprimindu-le încă din vara lui 2022. Ce se va întâmpla cu aceste restanțe?

Președintele Directoratului Hidroelectrica, Bogdan Badea, a precizat la mijlocul lunii februarie că, în cazul facturilor întârziate, ” pentru a nu crea o presiune pe client, am stabilit o anumită periodicitate, undeva la 2 săptămâni”. Mai simplu spus, conform șefului Hidroelectrica, ”am mers pe ideea de a factura 2 luni într-o lună.”

Compania de energie, care a intrat abia în 2021 pe piața de furnizare, a ajuns acum la 500.000 de clienți și se bate pentru locul 3. Abia în decembrie a implementat însă un nou sistem de facturare, iar unii clienți - nu toți - nu au mai primit facturi din vara lui 2022.

În acest context, Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE, susține că numărul de plângeri la adresa companiei este destul de mare, peste 400 doar în 2023. Ca urmare, ANRE a demarat un control la Hidroelectrica.

Potrivit noului regulament de furnizare, ”când furnizorul emite cu întârziere facturile, automat trebuie să le ofere clienților posibilitatea plății eșalonate”, a spus Nagy-Bege. Hidroelectrica oferise deja această variantă, dar acum noul regulament îi obligă pe toți furnizorii. Mai concret, furnizorul are obligaţia să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, în cazul emiterii facturii cu întârziere, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare.

Chiar și fără eșalonare, de la momentul emiterii există un termen de plată de 15 zile, apoi un termen de grație de 30 zile în care nu se calculează penalități. Abia din a 45-a zi se calculează penalități. Dacă cineva nu se descurcă cu aceste termene de plată, poate să solicite plata eșalonată, a mai precizat oficialul. Cererea de eșalonare la Hidroelectrica poate fi descărcată de AICI.

Amendă de 400.000 de lei pentru Hidroelectrica, din cauza întârzierilor

ANRE a sancționat contravențional Hidroelectrica cu o amendă de 400.000 lei, din cauza întârzierilor în relația cu clienții - unii nu au mai primit facturi din vara anului 2022. Ce va urma însă pentru abonații furnizorului?

Conform comunicatului ANRE, Autoritatea a primit numeroase sesizări și reclamații referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică, astfel că a demarat un control. S-au constatat astfel următoarele nereguli:

  • neemiterea facturilor aferente cantităților de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienți finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare și în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceștia;
  • netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți;
  • neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condițiilor de furnizare și transmiterea documentației necesare de către client.

Ca urmare, Hidroelectrica a fost sancționată contravențional cu amendă maximă, în valoare de 400.000 lei, reprezentând dublul maximului prevăzut de lege.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri