Asociația Ateliere Fără Frontiere (AFF), o organizație nonprofit care sprijină persoanele vulnerabile, a primit statutul de asociație de utilitate publică, după cum au transmis reprezentanții Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, printr-un comunicat de presă.
În cei peste 15 de ani de funcționare, Asociația a derulat activități în domeniul ocupării, informării, consilierii, formării profesionale și medierii muncii pe piața internă pentru persoanele aflate în dificultate, precum și proiecte de solidaritate internațională, incluzând activități specifice economiei sociale.
De-a lungul timpului, asociația a dezvoltat parteneriate cu instituţii publice relevante, precum și cu asociații din țară care activează în domeniul social, iniţiind şi derulând programe şi proiecte destinate persoanelor vulnerabile.
Wall-Street.ro a discutat în nenumărate rânduri cu Ateliere Fără Frontiere și a evidențiat dificultățile pe care le întâmpină aceste tipuri de întreprinderi sociale din România. Urmărește un FOTOREPORTAJ de la sediul Ateliere Fără Frontiere
Citeste si:
Acestea au fost integrate pe piața muncii într-un mod sustenabil și responsabil inclusiv față de mediu, prin activități de acompaniere socio-profesională și proiecte de solidaritate internațională incluzând activități specifice economiei sociale. Totodată, Asociația Ateliere Fără Frontiere formează profesioniști în domeniul asistenței socio-profesionale pentru persoanele defavorizate, oferă suport refugiaților ucraineni pentru accesul pe piața muncii și pentru integrarea lor în România.
Ce este o asociație de utilitate publică
O asociație, fundație sau federație poate fi recunoscută ca având statut de utilitate publică prin hotărâre a Guvernului României. Prin utilitate publică se înțelege orice activitate care se desfășoară în domenii de interes public general sau al unor colectivități, potrivit OUG 26/2000. Organizația primește statutul de utilitate publică dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
Citeste si:
- activitatea acesteia se desfăşoară în interes general sau comunitar, după caz;
- funcţionează de cel puţin 3 ani şi a realizat o parte din obiectivele stabilite;
- prezintă un raport din care să rezulte desfăşurarea unei activităţi anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte specifice scopului său, însoţit de bilanţurile şi bugetele de venituri şi cheltuieli pe ultimii 3 ani;
- valoarea activului patrimonial pe fiecare an în parte este cel puţin egală cu valoarea patrimoniului iniţial.
Sursa foto: Wall-Street.ro
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: