Producătorul german de echipament sportiv Adidas a înregistrat anul trecut primele pierderi din 1992, în condiţiile în care directorul general Bjorn Gulden ia măsuri pentru redresarea brandului, după problemele cu artistul american Kanye, transmite Reuters, preluat din Agerpres.

În octombrie 2022, Adidas a încetat să mai vândă pantofi sport Yeezy, rezultatul colaborării cu Kanye West, numit acum "Ye", după ce acesta a făcut mai multe remarci antisemite pe social media şi în interviuri. Pierderea acestei linii foarte profitabile de produse a afectat vânzările realizate de Adidas.

În primul an în funcţie al lui Bjorn Gulden, el a reluat vânzările de pantofi sport Yeezy pentru a goli stocul, în timp ce a încercat să majoreze vânzările mărcilor de încălţăminte, cum ar fi Samba şi Gazelle, şi să îmbunătăţească relaţiile cu retailerii. La Bursa de la Frankfurt, acţiunile Adidas s-au redresat, înregistrând o performanţă mai bună decât titlurile Nike şi Puma, de cât a preluat conducerea Gulden.

Adidas se aşteaptă la o îmbunătăţire a afacerii sale de bază, excluzând Yeezy, în 2024, cu o creştere de peste 10% în semestrul doi. Board-ul va propune menţinerea nemodificată a dividendelor pentru 2023, la 0,70 euro pe acţiune, chiar dacă compania a raportat pierderi nete de 58 milioane de euro, primele din 1992.

În trimestrul patru din 2023, vânzările de încălţăminte au crescut cu 8% iar cele de îmbrăcăminte au scăzut cu 13%.

Adidas se aşteaptă în acest an la o scădere a vânzărilor în America, a doua sa mare piaţă, în timp ce previzionează o redresare mai solidă în China, cu o creştere de peste 10%, după un avans de 8% în 2023.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri