Scolile de afaceri, specializate in producerea de diplome de tipul MBA (Master of Business Administration) si Executive MBA (EMBA), incearca sa-si pastreze ridicata cererea pentru programele educationale pe care le ofera, precum si sa contracareze o parte din criticile aduse pe timp de criza, prin introducerea unor cursuri care isi doresc sa-i responsabilize pe cei care produc zeci si sute de milioane de euro.
WU Executive Academy, din Viena, care ofera in Romania cel mai scump program de EMBA, in valoare de 35.000 de euro, a introdus, in cadrul cursurilor sale, un nou modul, axat pe Corporate Social Responsibility (CSR – responsabilitate sociala corporativa), prin care conceptului de management aplicat inainte de criza i se aduc completari despre sustenabilitate si responsabilitate.

„Sustenabilitatea si responsabilitatea sunt acum teme de importanta majora pentru orice companie. CSR-ul afecteaza practic toate zonele activitatii corporatiste, de la resurse umane la capacitatea de inovare sau reputatie. O companie moderna trebuie sa fie in permanent dialog si comunicare cu toate publicurile sale, atat pe aceste teme, cat si pe altele. Astfel, am tinut cont de aceste chestiuni si am aliniat programa tuturor MBA-urilor pe care le desfasuram la noile conditii economice si sociale”, spune Bodo. B. Schlegelmilch, decan al WU Executive Academy din cadrul Universitatii de Stiinte Economice si Administrative din Viena.

Criza a schimbat modul in care sunt privite scolile de business, anumiti critici fiind de parere ca perioada nefasta prin care trec economiile globale s-ar datora educatiei pe care au primit-o marii afaceristi si bancheri, multi dintre ei fiind absolventi universitatilor de top.

Ca urmare a acestor critici, pe langa adaptarea metodelor de predare si a continutului cursurilor, furnizorii de MBA si EMBA au incercat sa compenseze scaderea cererii, prin introducerea de burse sau reduceri de pret.

“Recent, au existat destul de multe critici la adresa programelor MBA, pornind de la ideea ca acestea ar oferi o perspectiva axata preponderent pe obtinerea de profit in afacere – iar o asemenea perspectiva ar fi partial vinovata de criza financiara. Oricum, consider ca este o explicatie mult prea simplista”, mentioneaza Schlegelmilch.

Principalele argumente prin care decanul universitatii din Viena combate criticile sunt cresterea numarului de candidati pentru programele de MBA fata de perioada premergatoare crizei si castigurile pe care le incaseaza acestia, mult peste absolventii unor scoli de business obisnuite.

Absolventii de MBA ai celor mai importante scoli de business, cum ar fi London Business School, Harvard Business School sau Stanford, ajung sa castige anual peste 125.000 de euro, arata topul celor mai bune 100 de programe de MBA din lume realizat de publicatia britanica Financial Times.

"Cu toate acestea, nu ne putem culca pe lauri. Trebuie sa redefinim valorea adaugata pe care o oferim absolventilor nostri: nu ne concentram doar pe aptitudini de management si expertiza, ci includem acum si competente interculturale, CSR si etica de business”, adauga decanul WU.

Pentru clasa de EMBA de pe piata locala, care a inceput cursurile anul trecut, au fost selectati 34 de participanti, din 70 de aplicanti. In primii doi ani de functionare, scoala a avut aproximativ 200 de candidati, in conditiile in care, la un an de la intrarea pe piata locala, programul s-a confruntat cu o lipsa a finantarilor.

Erste Bank/BCR si OMV/Petrom au acordat suport scolii de business pentru acordarea a 30 de burse pe piata locala.

"In ultimii doi ani, aceasta forma de suport a fost redusa treptat, pe masura ce am observat o cerere mai mare din partea candidatilor care nu aveau acces la burse”, precizeaza Schlegelmilch.

Pentru editia programului din Bucuresti, cu o durata de 14 luni, care va demara in noiembrie, institutia educationala pune la bataie 20 de burse, in valoare de 15.000 de euro fiecare.

Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri