Agricola Bacau, crestere de 17,5% a afacerilor in S1

Producatorul de carne de pui Agricola Bacau a inregistrat, in prima jumatate a anului, afaceri in crestere cu 17,5% fata de aceeasi perioada din 2009, pe o piata in scadere cu 5%.

Defalcat pe unitatile de business, cea mai mare crestere a cifrei de afaceri in perioada analizata a fost inregistrata de Salbac (preparate fierte-afumate si salamuri crud uscate), de 48,8% in valoare, "in conditiile unei piete in stationare". Salamul de Sibiu Agricola Bacau este lider de piata, cu o cota de piata de 36%, potrivit masuratorilor MEMRB Romania citate de companie.

In ceea ce priveste celelalte firme producatoare din grup, Agricola International (doar carne de pasare) si-a majorat veniturile in primul semestru cu 13,5%, iar Europrod (semipreparate si produse pre-gatite din carne) a raportat un avans de 9,1%, "pe fondul unei scaderi pronuntate a pietei acestor produse". Producatorul de oua de consum Avicola Lumina a obtinut cel mai mic avans al veniturilor in perioada ianuarie-iunie, de 1,9%.

Potrivit unui comunicat de presa emis de companie, volumul de carne de pui comercializata in perioada ianuarie-martie a fost egal cu cel raportat in perioada similara a anului trecut, dar veniturile au consemnat o scadere de 7%.

"Apreciem aceste cifre ca fiind un rezultat bun, in conditiile in care consumul scazuse cu 18% la inceputul acestui an. In trimestrul al doilea piata si-a mai revenit, cu toate ca primele 5 luni indica, in continuare, o scadere a consumului cu 4%", a declarat Grigore Horoi (foto), presedintele Agricola Bacau.

La nivelul grupului, Agricola Bacau si-a bugetat o crestere a cifrei de afaceri pentru anul 2010 cu aproximativ 17%, cu o marja neta de 3,5 - 4%, in conditiile in care piata va accepta inevitabilele cresteri ale preturilor.

Afla aici cu ce probleme se confrunta industria avicola dintr-un interviu cu seful Agricola Bacau.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri