Piata de fitness isi ia avant: IT-istii si muncitorii necalificati, umar la umar in salile de sport

Angajatorii din toate colturile tarii si din toate industriile fac eforturi pentru a atrage si mentine angajatii in companii si se "lupta" in ofertele salariale si in beneficiile extra pe care le ofera. Oportunitatea de a face sport pe banii companiei este de multi ani deja in pachetele organizatiilor, insa interesul pentru de a trimite angajatii in salile de fitness atinge si zone care pareau intangibile anterior, precum segmentul angajatilor necalificati, iar piata de profil creste de la an la an, apropiindu-se de 300 milioane de euro, potrivit estimarilor 7card.

Reprezentantii 7card, unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii de fitness si wellness la nivel local, companie care ofera acces clientilor sai in peste 400 de sali, arata ca tot mai multi angajatori sunt interesati sa isi spirjine salariatii sa faca sport, indiferent de tipul de activitate pe care acestia aleg sa o practice.

"In oferta noastra am adaugat constant activitati care devin la moda in piata, precum escalada sau squash, care desi sunt de nisa, sunt din ce in ce mai cautate de catre angajati. Fitnessul ramane in continuare cea mai cautata activitate, insa urca in top si altele, precum dansul, zona pe care acum doi ani, de exemplu, erau foarte putini clienti", a explicat Andrei Cretu, co-fondator 7card.

Interesul crescut al angajatorilor de a oferi acest beneficiu se observa si din cifrele inregistrate de companie, care doar pe parcursul anului 2016 si-a crescut numarul companiilor abonate la 731, fata de 390 in 2015, iar al salilor de sport partenere la peste 400, fata de 228 in anul precedent. De asemenea, numarul abonatilor activi a urcat la 19.000 de persoane.

Extrapoland, reprezentantii 7card au aratat ca intreaga piata de fitness a crescut cu 15-20% anul trecut.

Piata de fitness, ajunsa la 250 de milioane de euro, la nivel national, in 2015, a crescut cu 15-20% in 2016

IT-istii si muncitorii necalificati, umar la umar in salile de sport

Cei mai receptivi in oferirea acestor beneficii sunt angajatorii din domeniul IT, insa pe fondul deficitului de angajati, care determina companiile sa vina pe piata cu oferte tentante pentru candidati, companii din industrii precum automotive intra in top.

"Inainte nici nu credeam ca angajatii blue collar vor adera vreodata la serviciile pe care noi le punem la dispozitie, insa tot mai multi angajatori din automotive, de exemplu, ofera acest beneficiu angajatilor", a spus Andrei Cretu.

In plus, Cretu a aratat ca angajatorii din provincie sunt din ce in ce mai activi pe piata beneficiilor si daca nu platesc integral costul lunar al unui card, cel putin aloca cateva zeci de lei.

Costul mediu al unui abonament 7card este de 140 de lei in Bucuresti si 90 de lei in provincie.

Molcomii clujeni, primii la sport

Potrivit acestuia, la nivel national, cei mai activi, in functie de numarul de prezente in sali, sunt angajatii din Cluj, urmatii de cei din Timisoara si Iasi.

Angajatii din Cluj, Timisoara si Iasi merg cel mai mult la sala

Compania Benefit Seven, care pune pe piata 7card, a fost infiintata in 2011 si are trei actionari: Andrei Cretu, Iulian Circiumaru si Catalin Ivascu. Compania a introdus in Romania conceptul de carduri unice cu acces concomitent la mai multe sali de sport si wellness. In februarie 2016, Sodexo, furnizor de tichete de masa, a preluat 20% din actiunile companiei.

In 2016 compania cu 30 de angajati, a intregistrat o cifra de afaceri de 2,7 milioane de euro, iar pentru 2017 planurile Benefit Seven vizeaza dublarea cifrei de afaceri, la aproximativ 4,5 milioane de euro, a numarului de abonati, la peste 30.000, respectiv cresterea cu 40% a companiilor partenere.

Sursa foto: Undrey, Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri