Ceea ce solicita transportatorii rutieri de la Guvern, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) si implicit societatile de asigurari s-ar traduce simplu prin indemnul: sa fie ieftin RCA-ul, domne', ca sa-l ia toata lumea! Si de ce nu? Doar asa era la Astra Asigurari, fosta companie de asigurari a lui Dan Adamescu, despre care se stie ca incheia polite RCA pentru mai mult de jumatate dintre transportatorii rutieri inregistrati in Romania acum cativa ani, la preturi care nu depaseau 4-5.000 de lei. De altfel, aceasta suma reprezinta valoarea maxima la care transportatorii doresc sa cumpere politele RCA.

Patronatele din transportul rutier UNTRR, FORT, APULUM, APTE 2002 si COTAR cer inghetarea tarifului RCA pentru autovehicule peste 16 tone la valoarea de 4.907 lei pe an, in care ar intra, spun acestea, cheltuieli de achizitie-administrare, daune intamplate si neavizate, coeficient de abatere statistica sau chiar si eventuala cheltuiala de reasigurare. Nu conteaza calcule actuarile actuale si riscurile asumate, pentru ca desi este o piata obligatorie, dimnesiunea riscului creeaza pretul, nu conteaza Directiva 2009/138/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind accesul la activitate si desfasurarea activitatii de asigurare si de reasigurare (Solvabilitate II) sau alte elemente legate de concurenta, ci doar vocea transportatorilor rutieri, care indiferent de frecventa daunelor pe care le produc, vor tarif subventionat.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont