Online payments provider PayPoint plc reported total revenues of 257 million euros in 2008, up 7% from a year earlier, following 10% increase in transaction volumes, and 38-mln euro operating profit, up 20% from 2007.
As for PayPoint’s operations in Romania, the online and cash payments provider reported 14 major clients in its portfolio. At end of 2008-2009 fiscal year, PayPoint Romania had 5,702 collection points across the country, 42%up from prior year, 2,000 of which being PayPoint branded.

“Revenues, margins, profits and dividends have risen, while our last-year projections on our UK-based network have been topped. In Romania, our network continued its growth trend, with special focus on cash bill payment services launched in August 2008 under PayPoint brand, for which we already signed contracts with 14 major clients”, said the chairman of PayPoint plc, David Newlands.

PayPoint is UK’s largest cash and online payments provider, with operations in Ireland and Romania. The company is handling 540 million transactions worth over 9 billion pounds (10 billion euros) for 6,000 clients – retailers and customers.

In September 2004, PayPoint plc had its debut at London Stock Exchange under PAY:LSE symbol. On March 29, 2009, the company’s capitalization stood at 254 million pounds (291.45 million euros).

In Romania, PayPoint’s client base include: E.ON Gaz Romania, E.ON Furnizare Moldova, Allianz Tiriac, Enel Energie, Romtelecom, UPC Romania, Zapp Mobile and GDF Suez Energy Romania.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri