Numarul de carduri active a crescut in ultimul an cu 1,9 milioane

Numarul de carduri active de pe piata romaneasca a ajuns la 8,567 milioane la sfarsitul lunii septembrie, in crestere cu 28,37% fata de septembrie 2005, cand numarul acestora era de 6,674 milioane, potrivit unui raport publicat, marti, de banca centrala.

Aproape un sfert (24,87%) din cardurile de plata active sunt emise in Bucuresti, potrivit raportului bancii centrale asupra comportamentului financiar al populatiei si agentilor economici pentru luna septembrie.

Doar 2,23% (190.000) din carduri sunt emise in valuta.

Raportul dintre numarul de carduri bancare si populatia din Romania este in prezent de peste 40%, insa este foarte diferit de la judet la judet. Astfel, in Bucuresti si Ilfov sunt emise 2.131.140 carduri, la o populatie care, potrivit Institutului National de Statistica, este de aproximativ 2,2 milioane locuitori.

Judetele "fruntase" in ceea ce priveste raportul dintre numarul de carduri emise si numarul locuitorilor sunt Cluj, unde sunt emise 445.300 carduri la o populatie de aproximativ 684.000 de locuitori (65,1%), Sibiu - cu 216.145 carduri la 423.000 locuitori (51%), Brasov - cu 301.957 carduri pentru 595.000 locuitori (50,7%) si Timis, in care s-au emis 332.552 carduri la o populatie de 661.000 locuitori (50,3%).

Judetele cu cea mai mica rata de penetrare a cardurilor sunt Giurgiu, cu 42.712 carduri emise la o populatie de 289.000 locuitori (15%) si Calarasi, cu 54.075 carduri la 319.000 locuitori (17%), arata datele Bancii Nationale a Romaniei (BNR).

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri