ING Bank Romania a inregistrat in primul trimestru din 2018 un profit net de 193 milioane lei, datorita unui numar de clienti in crestere pe toate segmentele de business, conform unui comunicat de presa emis de catre banca.

Profitul brut a ajuns la 214 milioane lei, cu 95 de milioane de lei mai mult decat in primele trei luni din 2017, datorita unei cresteri puternice a veniturilor (de 102 milioane lei) generata de un numar de clienti in crestere pe toate segmentele de business, dar si unor costuri de risc si operationale bine controlate, conform Agerpres.ro.

"2018 a adus un start puternic pentru ING Bank Romania pe toate segmentele, cu volume de business mai mari si un numar de clienti in crestere. Aceasta evolutie a dus la venituri mai mari cu 32% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, de pana la 425 milioane lei", se mentioneaza in comunicat.

Costurile operationale au ajuns la 206 milioane lei, fiind cu 17% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a schimbarilor aduse modelului operational anuntat la inceputul anului, dar si investitiilor in infrastructura IT si aplicatiilor de business, cheltuielilor cu noii angajati si costurilor de reglementare.

"Masuri precum politicile de risc imbunatatite din ultimii ani, coroborate cu reversarea provizioanelor pentru anumiti clienti, au dus la o scadere a costurilor de risc cu 82%, ajungand la 5 milioane lei la finalul lunii martie 2018. Rezultatele se bazeaza pe o politica sanatoasa si stabila de evaluare a clientilor pentru toate liniile de business, ce a contribuit la o rata a creditelor neperformante in continua scadere, ajungand la finalul primului trimestru la 3,1%, cu 0,6 puncte procentuale mai putin decat in martie 2017", se precizeaza in comunicat.

Portofoliul de credite al bancii a ajuns la 21,4 miliarde lei la finalul lunii martie 2018, mai mare cu 16% fata de cel din urma cu un an, acoperind o cota de piata de 8,9%, o crestere de 0,9 puncte procentuale fata de martie 2017. Portofoliul este in continuare echilibrat intre Corporate si Retail, cu ponderi de 42% versus 58%. Segmentul de retail a inregistrat o majorare de 13% la imprumuturile noi acordate persoanelor fizice, cu o crestere remarcabila pe segmentul creditelor ipotecare noi, de 35% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Imprumuturile pentru IMM-uri a crescut cu 24%, ajungand la 5 miliarde lei.

Depozitele clientilor au insumat 27,9 miliarde de lei, cu 21% mai mult fata de martie 2017. Astfel, ING a ajuns la o cota de piata de 8,5%.

In total, banca a ajuns la volume de business mai mari cu 7 miliarde, luand in calcul produsele de creditare si depozitele alese de clientii ING.

Pe parcursul ultimului an, ING Bank a atras 150.000 de noi clienti, o crestere semnificativa pe toate liniile de business. La finele lui martie 2018, ING a raportat 623.500 de utilizatori ai ING Home'Bank, o evolutie de 25 puncte procentuale. Clientii au tranzactionat de 2,42 milioane de ori mai mult, o crestere de 31% comparativ cu aceeasi perioada din 2017, jumatate dintre tranzactii fiind facute de pe dispozitive mobile.

In ceea ce priveste ING Group, acesta a atras noi consumatori si a consolidat relatia cu cei existenti. Numarul total de consumatori a crescut cu 400.000 in acest trimestru, ajungand la 37,8 milioane. Rezultatele nete ale primului trimestru din 2018 ale ING sunt de 1,225 miliarde de euro, in crestere de la 1,143 miliarde euro inregistrate in trimestrul similar din 2017 si de la 1,015 miliarde euro raportati in trimestrul patru din 2017.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri