Cum să îți plătești taxele, impozitele și amenzile fără să riști infectarea cu COVID-19 și care sunt planurile de dezvoltare ale platformei Ghișeul.ro

Recomandările autorităților privind distanțarea socială au făcut ca o parte dintre români să se orienteze către serviciile digitale pentru a-și desfășura diverse activități, reducând astfel riscul de a se expune infectării cu noul coronavirus. Unii au experimentat pentru prima dată cumpărăturile online, serviciile de livrare a mâncării, dar și plata online a taxelor și a impozitelor, o activitate ce înainte venea la pachet de cele mai multe ori cu o coadă de zeci de persoane și nervi întinși la maxim. Citiți în continuare ce este platforma Ghiseul.ro și care sunt planurile de dezvoltare ale acesteia.

Peste 207.000 de utilizatori noi s-au înregistrat anul acesta în platforma Ghișeul.ro pentru a-și plăti taxele și impozitele, dintre care peste 50.000 de la începutul lunii iunie. Este cea mai mare creștere înregistrată în cei 9 ani de activitate a serviciului, conform precizărilor făcute de către reprezentanții platformei.

Numărul total de utilizatori înregistrați la momentul publicării acestei știri depășește cu puțin 700.000, iar numărul tranzacțiilor înregistrate de la începutul verii este de peste 181.000, cu o valoare totală ce a depășit 153 de milioane de lei.

Această creștere, mai ales cea înregistrată în ultimele 4 luni, este pusă atât pe seama situației create de către pandemia de COVID-19, cât și ca urmare a mai multor decizii luate la nivelul autorităților publice, pe care vi le prezentăm în continuare.

Citește și ANAF anunță o nouă opțiune în SPV: plata în numele altei persoane decât titularul contului

Citeste si:
ANAF anunță o nouă opțiune în SPV: plata în numele altei persoane
ANAF anunță o nouă opțiune în...

Plata taxelor la ANAF pentru contribuabilii înregistrați în Spațiul Privat Virtual

De la începutul lunii iunie, persoanele înregistrate în Spațiul Privat Virtual al ANAF pot realiza plata obligațiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu Ghișeul.ro, dezvoltare ce permite achitarea a peste 30 de impozite și contribuții.

Pentru a face acest lucru, în Spațiul Privat Virtual, la accesarea serviciului ”Plata obligațiilor fiscale”, se afișează pagina de pornire, în care trebuie ales CNP-ul pentru care se dorește plata.

La apãsarea butonului ”Afișare obligații restante”, se afișeazã lista obligațiilor ce pot fi plãtite prin platforma ghiseul.ro și care cuprinde peste 30 de poziții, de la impozitul pe venituri, la contribuții, accize colectate și pânã la plata unor penalitãți.

La apãsarea butonului „Plãtește”, utilizatorul este direcționat cãtre serviciul de platã online al platformei ghiseul.ro, unde se bifeazã cãsuța „Aprob plata și sunt de acord cu termenii și condițiile de utilizare” si butonul „Plătește”. Din aceastã paginã nu mai existã posibilitatea întoarcerii la serviciul disponibil în SPV.

Citeste si:
Din 2016, nu se mai pot plati taxele locale inaintea amenzilor
Din 2016, nu mai puteti alege...

Hotărârea de Guvern care deschide drumul către plata online a tuturor sumelor pe care le datorezi statului

În urma unei Hotărâri de Guvern adoptate pe 14 august, anul curent, platforma ghișeul.ro scapă de limitarea impusă de vechea legislație prin care putea integra entitățile doar în vederea achitării taxelor și impozitelor. Practic, conform explicațiilor oferite pentru wall-street.ro de către George Anghel, directorul executiv al Asociației de Plăți Electronice din România (APERO), care administrează Ghișeul.ro, și Sabin Sărmaș, Președintele Autorității pentru Digitalizarea României, s-a creat cadrul legal pentru a folosi platforma la maxim astfel încât cetățenii să își poate plăti online orice sumă pe care o datorează statului.

”În acest moment facem o evaluare cu fiecare dintre aceste instituții pentru a vedea, din punct de vedere tehnic, ce presupune interconetarea cu ghiseul.ro. Este important faptul că prin această Hotărâre de Guvern s-a produs extinderea cadrului legal”, a precizat George Anghel pentru wall-street.ro.

La nivel național, în Ghișeul.ro sunt integrate la acest moment peste 400 de unități administrativ teritoriale(UAT), dintr-un total de 3.200, care acoperă în principal marile orașe, conform informațiilor oferite de către directorul APERO.

”Am creat posibilitatea ca platforma Ghișeul.ro să fie folosită la maxim. În urma aprobării Hotărârii de Guvern se poate plăti orice serviciu public prin intermediul acesteia. Din punct de vedere tehnic noi suntem pregătiți, mai este nevoie ca instituțiile și companiile private să vină și să se înroleze în platformă”, a declarat Sabin Sărmaș pentru wall-street.ro.

Citeste si:
Nicolae, ING: Autentificarea tranzacțiilor online va fi cu doi factori
Crina Nicolae, ING Bank...

Concret, după adoptarea acestei Hotărâri de Guvern și interconectarea instituțiilor în platformă, utilizatorii vor putea să achite online servicii precum transportul în comun, salubritatea, energia termică, contravaloarea pașapoartelor, a certificatelor de înmatriculare sau a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere.

Cum îți poți face cont pe Ghișeul.ro

Înainte de a-ți face cont, este important să verifici AICI ce servicii acoperă Ghișeul.ro în localitatea în care ai domiciliul, platforma nefiind integrată la nivelul tuturor unităților administrativ teritoriale de pe teritoriul țării.

Sunt doua metode prin care puteți obține datele de logare pentru ghiseul.ro:

  1. Primăria unde aveți obligații de plată vă poate genera datele de logare în urma unei solicitării făcute de dumneavoastră în acest sens. Puteți solicita date de acces (utilizator și parolă) de la instituția publică la care aveți obligații de plată, dacă instituția este înregistrată în sistem şi este activă pentru plata cu autentificare. Datele de contact ale Instituţiei publice le puteţi accesa prin „click” pe denumirea instituţiei în Secţiunea Instituţii înrolate.
  2. Metoda online de obținere a datelor de logare. Accesați secțiunea “SOLICITĂ DATE DE ACCES” de pe prima pagina ghiseul.ro și parcurgeți etapele: “Verificare CNP”- “Validare card”- “Trimitere e-mail cu datele de logare”.

Sursa foto: Collin Quinn Lomax / Shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri