Primele luni de pandemie au adus o creștere cu 20% a volumelor și valorii plăților cu cardul în magazinele Mega Image, în contextul în care retailerul a desfășurat alături de Mastercard și campanii de conștientizare a beneficiilor plăților contactless, reducerea riscului de expunere la Coronavirus fiind unul dintre motivele pentru care românii au renunțat mai mult la cash în magazine, a declarat Oana Dumitriu, Brand & Communication Marketing Manager în cadrul Mega Image.

"Am văzut o creștere mare de la o lună la alta, de 20%, atât pe numărul de tranzacții, cât și pe valoare, ceea ce înseamnă că și cei mai reticenți consumatori, adică cei care țineau de cash, au făcut această tranziție către card. Pe parcursul celor 2 luni de vârf, martie și aprilie, acest "share" (pondere - n.r.) între plata cu cardul și cash a crescut. Începând din mai este o foarte ușoară descreștere, dar am câștigat destul de mult teren și nu cred că o să ne întoarcem la ponderea (cash-ului) pe care o aveam înainte", a explicat Oana Dumitriu în cadrul conferinței Future Banking meets Retail Arena.

Ea a explicat că pe lângă siguranța plățiilor cu cardul, din toate punctele de vedere, fluidizarea la casele din magazin este un alt beneficiu pentru care un retailer alege să recomande plata cu cardul.

Mai mult Mega Image a trecut la nivelul următor și a introdus de anul trecut casele de tip self check-out, la care este posibilă plata doar cu cardul.

"Pandemia ne-a împins să accelerăm acest proces de digitalizare. Suntem în prezent la 70 de magazine unde am instalat casele self check-out și estimăm 100 până la final de an", a subliniat managerul Mega Image.

Parteneriatele dintre Mega Image și Mastercard pe diferite campanii de utilizare a cardului au început din 2015 și, pe lângă sinergia în business, oficialii celor 2 instituții consideră ca a existat și o sinergie pe partea de brand.

"Decizia de acum câțiva ani de a intra în parteneriatul cu Mega Image nu a fost una foarte complicată. Am avut în minte cine sunt deținătorii de carduri Mastercard și unde ar putea ei să își folosească cardul. Atunci am ajuns la concluzia că există această suprapunere de profile între cei care dețin carduri Mastercard și cei care fac cumpărături în magazinele Mega Image", a precizat Laura Ștefan, Director Non-Traditional Business la Mastercard Romania.

Pandemia ne-a prins bine echipați din punct de vedere al infrastructurii contactless

"Înainte de pandemie, avem știri despre faptul că România conduce revoluția contactless, ocupând locul 5 în Europa și locul 10 în lume la rata de penetrare. Și atunci vorbeam de un 70% din plăți care erau făcute contactless. În momentul de față, cam 9 din 10 plăți cu Mastercard sunt contactless", a adăugat Laura Ștefan.

Infrastructura contactless permite pe lângă plata cu cardul și plățile din wallet-uri digitale, fie că acestea sunt pe telefon sau pe un ceas inteligent.

În momentul de față, 85% din deținătorii de carduri Mastercard și Maestro din România au posibilitatea de a-și înrola cardul într-un portofel electronic. Și asta cumva face ca plățile să se mute și mai departe, de la contactless la dispozitive - Laura Ștefan, Mastercard România

Tot în contextul pandemiei și pentru a simplifica și mai mult experiența clienților și a retailerilor, Mastercard a ridicat în martie și limita până la care se poate face o plată contactless fără introducerea PIN-ului, de la 100 lei la 200 de lei.

Oana Dumitriu și Laura Ștefan au participat la conferința Future Banking meets retailArena powered by Mastercard și cu sprijinul Altex, Credex și TBI Bank.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri