După un an în care au înregistrat creșteri semnificative, cumpărăturile online sunt nevoite să se conformeze începând cu 1 ianuarie 2021 regulilor impuse de directiva europeană de plăți PSD2. Acest subiect a fost dezbătut în cadrul Meetup-ului Future Banking la care au participat reprezentanți ai Mastercard, ING Bank România și IT Smart Systems.

Directiva europeană de plăți PSD2 vine cu o serie de reglementări în ceea ce privește autentificarea plăților online, ce au în centru componenta de SCA(strong costumer authentication).

Astfel, pentru ca plata să fie autentificată, de cele mai multe ori trebuie confirmați doi din trei indicatori de autentificare ai clientului. Acești indicatori reprezintă ceva ce clientul știe(un PIN sau o parolă setată de el), deține (un smartphone cu o aplicație de mobile banking) și ceea ce este (amprentă sau recunoaștere facială).

Citește și Rețeaua de sănătate Regina Maria lansează platforma de e-commerce pentru abonați

”Această directivă are ca scop introducerea unui element suplimentar de securitate. De asemenea, pe lângă faptul că urmărește să protejeze utilizatorul, trebuie văzut faptul că și experiența de plată în sine trebuie să fie mult îmbunătățită”, precizează Radu Ionescu, CEE Product Lead, Digital Payments and Cyber & Intelligence Solutions Mastercard

Din indicatori menționați mai sus necesari pentru autentificarea clientului, reprezentantul Mastercard recomandă punerea accentului pe biometrie.

Citește și Banca din România care îți arată în aplicație și conturile de la Revolut, ING și BCR

”Din studiile pe care le avem, consumatorii, chiar dacă nu fost expuși atât de mult la biometrie, peste 40-50% deja spun că preferă să se autentifice prin această metodă”, adaugă Radu Ionescu.

Reprezentantul Mastercard precizează că reglementările impuse de PSD2 dau naștere unor plăți mai inteligente, iar marea majoritate a tranzacțiilor de pe piața din România încep să fie pregătite pentru a migra către acest nou model.

O experiență de plată mult mai ușoară

Principala schimbare în experiența de plată pe care o vor observa consumatorii va fi trecerea de la clasicul mesaj primit pe telefon în momentul în care realizau o plată cu un cod pe care erau nevoiți să îl copieze în fereastra destinată tranzacției, la o metodă îmbunătățită din punct de vedere al securității și experienței.

”Practic, clienții vor primi o notificare, o vor accesa și vor fi nevoiți să se autentifice. Noi îndemnăm partenerii către autentificare biometrică. Nu toți clienții vor avea partea de biometrie activată, drept urmare vor și și celelalte variante. Însă, experiența în sine va fi mult mai ușoară decât să primești un mesaj și să fii nevoit să copiezi sau să tastezi acel mesaj în altă pagină”, explică Radu Ionescu.

Citește și Cum îți adaugi cardul în Google Pay


Acesta adaugă faptul că pe termen mediu și lung, schema de plată pe care o reprezintă ar urma să nu mai ofere suport pe serviciul clasic 3D Secure, utilizat până în prezent de comercianți, propunându-și prin toate mijloacele de care dispune, inclusiv tarifarea mai mare, să încurajeze utilizarea acestui sistem 3D Secure 2.0.

Urmărește Meetup-ul Future Banking în integralitate pentru a fi la curent cu schimbările pe care le aduce PSD2 la nivelul plăților online.

Sursa foto: Mangostar / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri