ING Bank România a raportat pentru 2020 o scădere cu 37% a profitului brut, până la 574 milioane lei, dar veniturile totale ale băncii au crescut totuși, cu 3%, până la 2,1 miliarde lei, se arată în comunicatul băncii privind rezultatele financiare pe 2020, primul an al pandemiei în care ING a amânat la plată peste 32.000 de clienți.

Banca a mai anunțat că portofoliul de credite a înregistrat tot o creștere de 3%, ajungând la 28,7 miliarde de lei, iar depozitele atrase de bancă au crescut cu 23%, la 45 miliarde de lei.

ING Bank mai a raportat și o creștere de 236% a costurilor cu provizioanele, până la 524 milioane de lei.

“2020 a fost un test de reziliență pentru noi și pentru întreaga industrie bancară. Sunt mândră de ceea ce a realizat echipa ING în aceste vremuri fără precedent. Am fost alături de clienții noștri și implicați în societate, continuând în același timp să lansăm noi produse și servicii.”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank Romania.

Banca a oferit soluții personalizate de restructurare a datoriilor clienților aflați în dificultate, fiind amânată plata ratelor pentru 32.000 de clienți vulnerabili. ”În cadrul programului IMM Invest, au fost primite 7.500 de cereri și am aprobat împrumuturi în valoare de 1,3 miliarde de lei.”, a adaugat CEO-ul băncii, accentuând faptul că finanțarea sustenabilă râmâne una dintre prioritățile ING Bank.

Chiar dacă anul trecut a fost unul extrem de dificil și solicitant, instituția de creditare a lansat servicii și produse noi. În portofoliul de credite, ING Ipotecar 7FIX acordă clienților posibilitatea de a avea 7 ani de rate fixe, astfel că 43% dintre românii care au contractat un credit ipotecar au optat pentru acest produs, în timp ce 60% dintre aceștia au optat pentru un avans de peste 25% din valoarea împrumutului.

În aprilie, anul trecut, banca a lansat Serviciul Round Up, ca un mijloc prin care clienții să poatăt economisi cu ușurință. La fiecare plată cu cardul, diferența până la o sumă rotundă se transferă automat într-un cont de economii. De la lansare, utilizatorii serviciului au economisit per total 60 de milioane de lei, se mai arată în comunicat.

Beneficiind de zero comisionae de administrare, cota de piață în segmentul clienților cu venituri recurente (minimum 700 de lei/lună) a ajuns la 17,4%, în portofoliul băncii. Pe lângă zero comisioane de administrare, aceștia au zero costuri pentru transferuri către orice bancă din România, costuri zero pentru retragerea banilor de la orice bancomat din țară și un curs valutar avantajos.

”Strategia noastră digitală a fost reafirmată de contextul pandemiei. Știm că ne îndreptăm în direcția potrivită, cea care ne permite să oferim clienților noștri servicii de calitate, disponibile oriunde și oricând. Vom continua să punem accentul pe inovație și pe experiența clienților. Am început anul 2021 cu premise pozitive și cu optimism, însă există incertitudine pe multiple planuri, ceea ce impune în continuare o conduită prudentă și responsabilă.”, a mai spus Bîtu (foto).

În timpul stării de urgență, ING a lansat prima versiune de tehnologie nativă mobilă a aplicației Home’Bank, ceea ce a condus la creșterea semnificativă a vitezei și a funcționalității acesteia. Anul trecut, peste un milion de clienți au utilizat în mod activ ING Home’Bank, cu un total de 219 milioane de conectări, iar 68% au folosit aplicația de pe dispozitivele lor mobile.

Google Pay a completat în 2020 soluțiile Apple Pay și ING Pay.

În ceea ce privește clienții Business Banking, persoanele juridice cu o cifră de afaceri anuală de până la 500 de milioane de lei, platforma ING Business pentru companii a înregistrat o creștere de aproximativ 65% a autentificărilor, ajungând la un total de 2,7 milioane de conectări, din care 35% au fost realizate exclusiv prin intermediul dispozitivelor mobile. Numărul tranzacțiilor a crescut cu 84% față de nivelul anului 2019.

Totodată, aproximativ 1.200 de companii care îndeplineau criteriile de eligibilitate stabilite prin lege au beneficiat de amânarea ratelor. Pentru companiile care nu au fost eligibile în cadrul programului, ING a propus propriile soluții de restructurare a datoriilor.

În piața finanțărilor structurate și a împrumuturilor sindicalizate pentru corporații și instituții, ING a participat la șapte din nouă tranzacții în calitate de aranjor sau coordonator, sprijinind atât clienții existenți, cât și relațiile de afaceri noi din diverse sectoare economice. Clienții care au primit împrumuturile sindicalizate sunt Profi Rom Food, Azomureș & Ameropa Grains, Rompetrol, Alro, RCS & RDS și Pehart.

De asemenea, în comunicat se mai arată că, ING România și-a păstrat primul loc în clasamentul dealerilor primari, ceea ce a contribuit la selecția băncii ca intermediar în trei dintre cele patru emisiuni de Euro obligațiuni efectuate de statul român anul trecut. În același timp, ING România a plasat către investitorii instituționali români prima obligațiune emisă de ING Group în monedă românească, în valoare de 90 de milioane de lei. Iar în ceea ce privește finanțarea sustenabilă, ING a fost unul dintre intermediarii primei emisiuni de obligațiuni verzi a grupului NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrală și de Est.

În 2020, investițiile în comunitate au rămas o prioritate pentru ING România astfel că acestea s-au ridicat la peste șapte milioane de lei. Pe lângă acestea, se adună donații în valoare de 768.000 lei făcute de clienții ING în cele trei campanii de strângere de fonduri demarate prin ING Home’Bank.

ING a devenit partener strategic al asociației Code 4 Romania, care anul trecut a dezvoltat șase platforme digitale de comunicare precum stirioficiale.ro și datelazi.ro, adoptate de autorități în lupta cu Covid-19 și accesate de 12 milioane de utilizatori unici.

Împreună cu ING Tech, ING Bank a donat echipamente medicale la începutul pandemiei. Prin Fondul de urgență pentru Comunitățile Vulnerabile, lansat în parteneriat cu Federația Fundațiilor Comunitare, 11 mii de persoane din 174 de comunități au primit sprijin.

De asemenea, ING a continuat programele strategice pentru sănătate financiară, Banometru și Startarium, adaptate contextului pandemic. Startarium a sprijinit 33.000 de antreprenori la început de drum, iar 150 de companii au fost incluse în programul de relansare și creștere Startarium RE:BUILD, care a constat în consultanță, mentorat și subvenționarea pachetelor de servicii. Programul intensiv Banometru se adresează persoanelor cu dificultăți financiare sau cu îndatorare excesivă. În 2020, peste 5.000 de persoane au beneficiat de acest program, iar 420 dintre acestea au primit și îndrumare prin coaching financiar, conchide comunicatul.

Sursa foto: istanbulfotograf_Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri