În 2021, plățile contactless în transportul public din România vor depăși 27 de milioane de tranzacții. Ciprian Nicolae, Manager Payment Systems, BCR, a menționat, în cadrul Future Banking Summit, că aceste plăți ajung să fie un factor determinat în folosirea cardurilor în tot mai multe locuri.

BCR a introdus în 2018 plățile contactless în transportul public, iar în acest moment, soluția furnizată de bancă este disponibilă în 16 orașe (Sibiu, Arad, Oradea, Baia Mare, Timișoara, Iași, Reșița, Râmnicu Vâlcea, Pitești, Buzău, Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești, Sighișoara, Botoșani, București). La București, în afară de STB, soluția a fost implementată și la metrou, dar și pe linia de tren care face legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.

Plățile contactless în transportul public sunt un mod de a încuraja utilizatorii să plătească cu cardul și în alte locuri, pentru că astfel ajung să aprecieze beneficiile acestor plăți. „Știm că există o mare rezistență din partea unui segment de utilizatori de a folosi cardul în zona plăților electronice. În momentul în care au posibilitatea de a folosi cardul în transportul în comun, unde vorbim de sume mici, de 2-3 lei, devin deschiși să îl utilizeze și în alte medii.”

Soluția implementată de BCR are un impact foarte mare în utilizarea cardurilor. Ciprian Nicolae a punctat că, în 2020, s-au înregistrat peste 12,5 milioane de tranzacții făcute cu cardul în transportul public, în timp ce, pentru acest an, estimează că vor ajunge la 27 de milioane de tranzacții. Numai în luna septembrie 2021, au fost înregistrate aproape 3 milioane de tranzacții, în condițiile în care în iulie și august au fost în jur de 2,4 milioane de tranzacții.

„România a avut un grad de adopție al acestor plăți atât de mare, încât am fost declarați de către Visa numărul 2 în Europa la plățile digitale în transportul public”, a subliniat oficialul BCR.

Retail jobs

Acesta a mai spus că banca vrea să îmbunătățească soluția, astfel încât utilizatorul să își asocieze direct pe propriul card bancar și un abonament pentru transportul public.

Educația și digitalizarea cresc gradul de bancarizare

Educația financiară rămâne cel mai important factor prin care se poate ajunge la populația slab bancarizată sau nebancarizată, dublată de continuarea transformării digitale, care trebuie să se întâmple la toate nivelurile și pe toate palierele de vârstă. „Dar nu trebuie să ne oprim aici, digitalizarea trebuie să continue și în zona companiilor, pentru că degeaba convingem un client să apeleze la servicii financiare digitale, dacă nu are unde să le folosească.”

Oficialul BCR a menționat că, dacă România ar ajunge la un grad de bancarizare de 90%, atunci am vorbi de un sistem financiar sofisticat. „Acest grad ridicat de bancarizare se traduce și printr-o economie foarte puternică, așa cum vedem în alte zone din lume. În acel moment, serviciile bancare se vor schimba radical, având în vedere că vom avea și un nivel de digitalizare ridicat. Majoritatea utilizatorilor de servicii financiare vor face toate tranzacțiile digital, iar angajatul din sucursală va deveni un consilier personal pentru servicii financiare sofisticate.”

Discuția integrală de la Future Banking Summit este disponibilă pe link-ul de mai jos:

Citeste si:
Future Banking Summit 2021: audiență impresionantă într-un context...
Future Banking Summit 2021:...

Sursa foto: Ovidiu Udrescu
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri