Industria IFN-urilor nu are cea mai bună reputație pentru că anumiți creditori din această rețea nu respectă regulile atunci când oferă împrumuturi, consideră Gerard Ryan, CEO-ul International Personal Finance (IPF), compania-mamă din Marea Britanie a Provident Financial România și a reprezentanțelor din celelalte țări în care activează Provident.

„Dacă e să fim sinceri, este un motiv comun în mai multe țări pentru care IFN-urile nu se bucură de o reputație bună: unele dintre aceste IFN-uri nu joacă potrivit regulilor. Eu cred că lucrul ăsta este unul regretabil și cu cât respectivii jucători sunt înlăturați mai repede, cu atât mai bine”, a declarat CEO-ul IPF, pentru wall-street.ro.

În contextul în care multe dintre persoanele care care se împrumută de la IFN-uri au nevoie de o grijă specială pentru că nu au neapărat educație superioară și nici un venit disponibil foarte mare, această atitudine a anumitor jucători din piața IFN-urilor este păguboasă, este de părere Gerard Ryan.

„Noi (IPF) avem o relație foarte bună cu autoritățile și regulatorii industriei noastre pentru că știm că cei care ne devin clienți au nevoie de mai multă grijă din partea noastră, așa este cinstit, iar asta este un lucru bun și în sine, pentru reputația industriei”, a mai spus managerul irlandez.

Băncile se uită de sus către IFN-uri

Ryan susține că reprezentanții băncilor au o atitudine de superioritate față de cei din sectorul IFN, însă personal crede că IFN-urile fac o treabă mai bună în a avea grijă de un anumit segment de clienți, pe care băncile îi lasă pe dinafară.

Retail jobs

„Băncile se văd superioare față de noi (IFN-urile), că ne place sau nu lucrul ăsta. Înțeleg de ce, pentru că se uită la noi și spun: 'privește-i și pe băieții ăștia, dau împrumuturi de 700 de euro, noi dăm împrumuturi de minimum 5.000'. Este vorba de segmentul de populație cărora ne adresăm, iar noi avem de a face cu oameni care sunt foarte responsabili în ce privește felul în care împrumută și înapoiază banii”, a spus Ryan.

„Ne străduim foarte tare să ameliorăm reputația pe care o are industria prin proceduri transparente și sunt foarte mândru de felul în care colegii mei se comportă cu clienții. Dar asta nu înseamnă că aș putea crede că peste cinci ani, băncile se vor uita la noi și vor zice că suntem la fel de buni ca ei în ce privește afacerile”, a mai spus CEO-ul IPF.

„Știu că suntem mai buni decât băncile”

Șeful IFN-ului britanic consideră că se ocupă de clienți mai bine decât băncile, în pofida atitudinii de superioritate a acestora.

„Eu, în schimb, cred personal că facem afaceri mai bine decât băncile. Cred că dacă oricine lucrează cu băncile ar intra în business-ul nostru și ar vedea efortul pe care îl facem în a avea grijă de clienții noștri ar fi foarte impresionați. Facem numeroase acțiuni pentru a demonstra că ne preocupă nevoile clienților noștri mai mult decât pe alții. Dar chiar și așa, va dura mult timp, ani și ani, până să putem fi luați în considerare împreună cu băncile”, potrivit lui Ryan.

Citeste si:
2 din 10 români s-ar descurca mai puțin de trei luni cu economiile...
Sondaj: 2 din 10 români s-ar...

Cu ce se ocupă industria IFN-urilor

IPF și în general industria IFN este specializată pe creditarea persoanelor considerate „nebancabile” sau „nefinanțabile” din cauza unor factori precum faptul că și-au schimbat joburile recent, sau au avut probleme în istoricul creditărilor de până acum, sau doar vor să împrumute o sumă foarte mică de bani, a explicat Ryan.

În ce privește valoarea medie împrumutată, la nivelul regiunii europene de creditare la domiciliu (România, Ungaria, Cehia, Polonia) ajunge pe la aproximativ 700 de euro. În Mexic, unde se oferă creditare tot la domiciliu, media împrumuturilor este de 300-350 de euro. Iar pentru IPFD, adică împrumuturile digitale (din Spania, țările baltice și Australia), valoarea medie împrumutată e în jur de 1.000 de euro.

De la începerea activității în România, în anul 2006 și până acum peste 1,2 milioane de clienți unici din țara noastră au accesat serviciile Provident, cu o valoare totală a împrumuturilor de 1,45 miliarde de euro. La acest moment, Provident România are circa 160.000 de clienți și peste 1.800 de angajați.

Peste jumătate dintre clienții Provident România sunt femei, cu vârsta de aproximativ 51 de ani și cu un venit mediu de aproximativ 2.500 de lei.

Citeste si:
Provident Financial își închide divizia de credite la domiciliu
Provident Financial renunță...

Pandemia a afectat sever aceastră industrie, afacerea IPF (din cele 11 state în care își desfășoară activitatea) s-a redus cu o treime, fiind desființate 1.200 de roluri în business.

Sursa foto: International Personal Finance
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Filip Bodoc
Filip este preocupat de feluritele tipuri de limbaj și de modul în care acestea însoțesc și determină legăturile indivizilor și ale comunităților și obișnuiește să își finalizeze observațiile scriind. Absolvent al Facultății de Istorie a Universității din București și specializat pe Relații Internaționale, el consideră că instituțiile de pe teritoriul unui stat – și mai cu seamă cele economice – sunt într-o strânsă întrepătrundere cu...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri