Raiffeisen Bank a decis sa pastreze contractele de credit in varianta acceptata deja de clienti, adica sa nu denunte actele aditionale care au intrat in vigoare in septembrie 2010. Reprezentantii bancii sunt ca o astfel de decizie ofera un tratament egal pentru toti clientii, in conditiile in care Legea 288 de modificare a OUG 50 prevede ca actele aditionale semnate de clienti sa ramana in vigoare.

Clientii pot ale, totusi, sa notifice banca in termen de 60 de zile (pana la data de 3 martie 2011) daca doresc sa denunte actele aditionale in vigoare, se precizeaza intr-un comunicat al Raiffeisen Bank.

Conform Legii nr.288/2010, optiunea clientului in ceea ce priveste revenirea la conditiile anterioare datei de 21 iunie 2010 se va aplica dupa notificarea bancii de catre client si a semnarii actului aditional in acest sens.

„Noi am comunicat clientilor ca nu e nevoie sa vina la banca sa semneze actele aditionale, pentru a beneficia de prevederile OUG 50, in consecinta corect este sa mentinem aceste prevederi in vigoare pentru toti clientii nostri, indiferent ca au semnat sau nu. In plus, consideram calculul dobanzii legat de un indicator cum este Euribor sau Robor, un calcul transparent si mai usor de urmarit de client”, explica Radu Topliceanu (foto), directorul executiv al ariei de clienti persoane fizice din cadrul Raiffeisen Bank.

Profitul bancii austriece Raiffeisen Bank International in Romania a crescut de peste doua ori in primele noua luni din 2010, la 85 milioane euro, in principal datorita scaderii puternice a provizioanelor constituite pentru creditele neperformante. Raiffeisen Bank se afla pe locul sapte in clasamentul bancilor din Romania dupa valoarea activelor gestionate la finalul anului 2009.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Groningen, Raiffeisen Bank: Romania nu ocupa locul pe care il merita