Dupa anuntul potrivit caruia Xiaomi “ocoleste” momentan piata din SUA si se orienteaza pe pietele aflate in plina dezvoltare, compania chineza, al cincelea cel mai mare producator de smartphone-uri la nivel global, conform datelor Gartner , se pregateste sa intre pe piata africana de telefoane mobile, vazuta de multi drept noua “Mecca” a industriei de profil.

La inceputul lunii iulie a acestui an, Xiaomi anunta debutul productiei de telefoane mobile inteligente in Brazilia, o piata care va permite grupului chinez sa isi extinda prezenta pe intreg teritoriul Americnii de Sud, iar recent grupul asiatic si-a anuntat intrarea si pe piata indiana.

Decizia Xiaomi de a intra pe piata din Africa nu ne surprinde, de vreme ce tot mai multi jucatori din piata tehnologica isi orienteaza atentia spre “continentul negru”, o piata cu un potential real de dezvoltare in urmatorii ani. Potrivit presei internationale, producatorul chinez de telefoane a incheiat deja parteneriate cu un important distribuitor din regiunea africana care ii va permite sa isi comercializeze telefoanele pe nu mai putin de 50 de tari din regiunea Africii sub-Sahariene, iar intrarea efectiva ar urma sa aiba loc chiar din luna septembrie a acestui an.

Expansiunea chinezilor de la Xiaomi pe piata africana va presupune si deschiderea unei retele de magazine online in 14 tari care vor functiona sub umbrela distribuitorului african.

Mai mult, decizia Xiaomi de a-si extinde prezenta pe alte piete decat pe cea din China vine si dupa ce vanzarile de smartphone-uri din cea mai mare piata din lume au scazut pentru prima data in istorie. In acest fel, vanzarile de device-uri mobile inteligente au scazut cu 4% in cel de-al doilea trimestru al anului fata de acelasi interval din cursul anului trecut. Scaderea cu patru procente a pietei de telefoane inteligente din China a contribuit din plin la cel mai scazut ritm de crestere a pietei de profil din 2013, cu circa 330 de milioane de unitati vandute la nivel global in cel de-al doilea trimestru, o crestere cu circa 13,5%.

Xiaomi, exemplul unei companii in plina expansiune

Xiaomi este, fara indoiala, exemplul perfect al unei companii aflata in plina expansiune. Povestea Xiaomi a inceput in urma cu numai cinci ani de zile, dar strategia pe piata, pretul mic si performantele peste medie au facut ca aceasta companie sa se dezvolte extrem de repede si deja sa ameninte suprematia gigantilor care ocupa pozitiile fruntase in topul producatorilor de smartphone-uri.

Asa se face ca in acest an, Xiaomi planuieste ca in acest an sa vanda intre 80 si 100 de milioane de smartphone-uri, cel putin acestea sunt ambitiile lui Lei Jun, CEO-ul companiei chineze.

Xioami a reusit sa comercializeze putin peste 60 de milioane de terminale inteligente, iar planurile pentru acest an vizeaza o crestere a volumului de dispozitive vandute cu peste 60% fata de nivelul inregistrat anul trecut.

In acest fel, Xiaomi pune o presiune si mai mare pe Samsung si Apple, cei doi mari producatori de smartphone-uri la nivel global, companii ale caror vanzari au suferit destul de mult pe piete cheie anul trecut, mai ales in China, unde Xiaomi s-a detasat in topul producatorilor de profil.

Xiaomi este fara indoiala cel mai de succes exemplu pe piata smartphone-urilor la nivel global, companie care a reusit printr-o strategie simpla sa-si depaseasca rivalii cu “pretentii” ca Samsung si Apple si sa castige in cinci ani ce altii au pierdut intr-o clipa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri