Companiile intra intr-o noua epoca „post-digitala”, in care succesul se va baza pe capacitatea unei organizatii de a stapani un set de noi tehnologii care pot oferi realitati si experiente personalizate pentru clienti, angajati si parteneri de afaceri, conform Accenture Technology Vision 2019, raportul anual al Accenture, care prezinta principalele tendinte tehnologice ce vor redefini intreprinderile in urmatorii trei ani.

Potrivit raportului din acest an, intitulat „Era post-digitala a venit - sunteti pregatiti pentru ceea ce urmeaza?”, companiile se regasesc intr-un moment de rascruce. Tehnologiile digitale le permit acestora sa-si inteleaga clientii mai bine, atingand un nou nivel de profunzime, sa le ofere mai multe canale prin intermediul carora sa ajunga la ei, dar si sa le permita extinderea ecosistemelor cu ajutorul unor noi potentiali parteneri. Insa digitalul nu mai reprezinta un factor diferentiator, ci un element esential.

Aproape patru din cinci (79%) dintre cei peste 6.600 de oameni de afaceri si directori de IT care au participat la acest studiu global considera ca tehnologiile digitale, in special cele din mediul social, mobile, analytics si cloud, au devenit o parte semnificativa din fundatia tehnologica a organizatiilor lor.

„O lume post-digitala nu presupune sfarsitul erei digitale. Dimpotriva, prezinta o noua provocare: in contextul in care toate organizatiile isi dezvolta propria competenta digitala, prin ce anume se va diferentia compania din care faci parte? In aceasta epoca, a fi digital nu este suficient. Studiul Technology Vision evidentiaza modalitatile prin care organizatiile trebuie sa utilizeze tehnologii noi si puternice pentru a inova modelele de business si pentru a personaliza experientele clientilor. In acelasi timp, liderii sunt nevoiti sa admita ca valorile umane, precum increderea si responsabilitatea, nu sunt doar niste termeni in voga, ci joaca rolul unor factori critici ai succesului pe care il au.”, declara Paul Daugherty, Directorul Departamentului de Tehnologie si Inovare al Accenture.

Raportul Accenture Technology Vision identifica cinci tendinte in domeniul tehnologiilor emergente pe care companiile trebuie sa le abordeze daca vor sa aiba succes in contextul actual, cand totul evolueaza intr-un ritm rapid:

  • Puterea DARQ: Intelegerea ADN-ului DARQ. Tehnologiile registrelor distribuite, inteligentei artificiale (AI), realitatii extinse si tehnologiei de calcul cuantice (quantum computing) (DARQ) sunt catalizatori ai schimbarii, oferind noi capabilitati extraordinare si permitand intreprinderilor sa reinventeze intreaga industrie. Atunci cand li s-a cerut sa ierarhizeze impactul acestor tehnologii asupra organizatiei lor in urmatorii trei ani, 41% dintre directori au clasat AI pe primul loc - mai mult decat dublul numarului oricarei alte tehnologii DARQ.
  • Cunoaste-ma: Descoperiti consumatori si oportunitati unice. Interactiunile bazate pe tehnologie creeaza o identitate tehnologica extinsa pentru fiecare consumator. Aceasta structura de rezistenta a cunoasterii va fi esentiala pentru intelegerea urmatoarei generatii de consumatori, dar si pentru furnizarea unor relatii bogate, individualizate, bazate pe experienta. Mai mult de patru din cinci directori (83%) au spus ca demografia digitala le ofera organizatiilor o noua modalitate de a identifica oportunitatile de piata legate de nevoile nesatisfacute ale clientilor.
  • Angajatul Human+: Sustineti angajatii prin transformarea locului de munca. Cu cat forta de munca devine "human+" – adica fiecare angajat detine competente si cunostinte proprii, plus un set de capacitati noi, aflate in plina dezvoltare, obtinute doar cu ajutorul tehnologiei - companiile trebuie sa sprijine un nou mod de lucru in epoca post-digitala. Mai mult de doua treimi (71%) dintre directori considera ca angajatii sunt mai maturi digital decat organizatia lor, rezultand o forta de munca care „asteapta” organizatia sa ii ajunga din urma.
  • Asigurati-va securitatea: Intreprinderile nu sunt victime, sunt vectori. In timp ce afacerile bazate pe ecosisteme depind de interconectare, aceste conexiuni maresc expunerea companiilor la riscuri. Companiile-lider recunosc ca securitatea trebuie sa ocupe un rol-cheie in businessul lor, deoarece acestea colaboreaza cu ecosisteme intregi pentru a furniza cele mai bune produse, servicii si experiente. Doar 29% dintre directori au afirmat ca au informatii potrivit carora partenerii din ecosistemul lor lucreaza intensiv pentru a se conforma si a fi protejati din punct de vedere al securitatii.
  • Pietele mele: Faceti cunostinta cu consumatorii adaptati la viteza momentului. Tehnologia creeaza o lume a experientelor extrem de personalizate, iar companiile trebuie sa-si reinventeze departamentele pentru a descoperi si profita de acele oportunitati. Aceasta inseamna ca fiecare oportunitate este privita ca si cum ar fi o piata individuala - o piata a momentului. Sase din sapte directori (85%) au spus ca integrarea personalizarii si livrarea in timp real reprezinta urmatorul val al avantajului competitiv.

Potrivit raportului, pentru organizatiile din epoca post-digitala, inovarea presupune identificarea unui mod de a modela lumea in functie de oameni si de a alege momentul potrivit pentru a-si oferi produsele si serviciile. Companiile fac primii pasi intr-o lume care se adapteaza fiecarui moment, o lume in care produsele, serviciile si chiar mediul inconjurator sunt personalizate si in care intreprinderile acorda o grija speciala individului si fiecarui aspect al vietii lui, inclusiv in ceea ce priveste locul de munca, conturandu-i realitatea.

O companie care a dus individualizarea si personalizarea la un nou nivel este Zozotown, cea mai mare companie de comert electronic din Japonia. Zozosuits, costumele de spandex foarte bine mulate pe corp, pot fi conectate la aplicatia Zozotown, care ia masurile exacte ale clientilor, iar piesele personalizate din cadrul colectiei vestimentare sosesc in numai 10 zile. Moda nu este singura industrie in care este posibila personalizarea cu ajutorul tehnologiei.

Retailerul american Sam's Club a dezvoltat o aplicatie care utilizeaza machine learning si date despre achizitiile anterioare ale clientilor pentru a le completa automat listele de cumparaturi; compania intentioneaza sa adauge o functie de navigare pentru a afisa rute optimizate prin magazin pentru fiecare articol din acea lista.

Raportul arata ca firmele care inca se afla in proces de transformare digitala cauta un anumit factor diferentiator, fie ca este vorba despre servicii inovatoare, despre o eficienta mai mare sau despre o personalizare mult mai specifica. Iar companiile post-digitale vor depasi competitia printr-un mix al acestor factori, care va duce la schimbarea modului in care functioneaza piata in sine - de la o singura piata, la mai multe piete personalizate - la cerere si livrare imediata, asa cum procedeaza si retailerul chinez electronic JD.com cu platforma sa „Toplife”. Serviciul ajuta terte parti sa vanda prin intermediul JD, prin crearea de magazine personalizate, oferind acces la lantul sau de aprovizionare, care dispune de servicii de robotica de ultima ora si de livrare prin intermediul dronelor. In parteneriat cu Walmart, un magazin fizic din Shenzhen va oferi mai mult de 8.000 de produse disponibile in magazinul fizic sau livrate din magazin in mai putin de 30 de minute. Oferind personalizare si viteza fara precedent, JD ajuta alte companii, creandu-si, in acelasi timp, o piata proprie noua.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri