Numarul de abonati la servicii de televiziune a scazut in prima jumatate a anului cu aproape 100.000 pana la 5,73 milioane abonati, rata de penetrare la nivel de gospodarii ajungand la 78,3% la sfarsitului lunii iunie, potrivit datelor preliminare colectate de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
De altfel, pentru prima data, atat rata de penetrare pentru serviciile de televiziune digitala prin satelit (DTH) cat si rata de penetrare pentru serviciile de retransmisie prin intermediul retelelor de cablu se afla in scadere.

"Numarul total de abonati din Romania la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale prin intermediul platformelor DTH a scazut in prima jumatate a anului 2010 la 2,26 milioane abonati, de la 2,33 milioane la sfarsitul anului 2009, fiind pentru prima data de la introducerea acestei tehnologii in Romania cand se inregistreaza o astfel de scadere", a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu (foto).

La jumatatea anului peste 2,6 milioane de abonati receptionau programele audiovizuale in format digital, dintre care 0,35 milioane erau abonati ai retelelor digitale de cablu (in crestere cu peste 10% fata de sfarsitul anului trecut.

O crestere importanta, de aproximativ 17 ori, s-a inregistrat in cazul televiziunii prin protocolul de internet (IPTV), insa ponderea acestor abonati in totalul numarului de abonati ramane in continuare la o valoare redusa, de 0,2%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri