Investitorii au redus valoarea celui mai mare lant de cafenele din lume la 13 miliarde de dolari in 2007, din cauza vanzarilor slabe din SUA.
In luna august, Jim Donald a declarat ca o diminuare a cheltuielilor pe fondul slabirii economiei a reprezentat unul dintre motivele pentru care numarul clientilor a crescut cu mai putin de 1% in trimestrul precedent.
Donald a devenit CEO al Starbucks in 2005, devenind in 2002 presedintele diviziei din America de Nord.
Inainte de Starbucks, a fost CEO al lantului de supermarketuri Pathmark.
Ingrijorarile privind reducerea vanzarilor din SUA, preturile mari si concurenta facuta de rivali precum McDonald's au nelinistit Starbucks pentru mai multa vreme.
O intrebare este cum se vor schimba lucrurile dupa numirea lui Schultz, care a fost intotdeauna un presedinte activ, in functia de CEO.
Odata cu incetinirea extinderii lantului de magazine in SUA, Starbucks a anuntat si o imbunatatire a performantei magazinelor existente.
Intr-o scrisoare adresata executivului companiei si lui Jim Donald anul trecut, Schultz atragea atentia asupra faptului ca aparatele din cafenele, vanzarea de cafea in pungi si noul design au condus la o sterilizare a lantului de cafenele, ce a atras concurenta companiilor de fast-food si a altora.
Schultz a recunoscut ca a fost la randul sau responsabil pentru multe dintre lucrurile pe care le condamna in scrisoare, insa a afirmat ca este primul care recunoaste ca Starbucks se indeparteaza de imaginea pe care o reprezenta la inceput.
Schultz a achizitionat Starbucks Coffee Company in 1987 si a transformat micul magazin din Seattle intr-una din cele mai cunoscute marci la nivel mondial.
In prezent, Starbucks are 15.000 de cafenele, dintre care 10.000 in Statele Unite ale Americii
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: