Precum alti producatori de materiale, Alcoa se lupta sa faca fata in perioada crizei declinului sever in cererea pentru bunurile fabricate.
Pretul aluminiului, care a crescut repede vara trecuta, a intrat in colaps dupa ce consumul de aluminiu in arii importante precum automobile si sectorul de consum a scazut drastic.
Dupa ce a numit miscarile “agresive, dar prudente”, Klaus Kleinfeld, presedintele si directorul executiv al Alcoa, a declarat ca mutarile sunt necesare pentru companie pentru a conserva venitul si pentru a reduce costurile.
Alcoa a mai anuntat ca planuieste sa vanda o serie de linii de afaceri neprofitabile si a oprit toate programele de investitii pentru a incerca sa conserve veniturile. De asemenea, compania a inghetat toate angajarile si toate salariile din 2009, a anuntat compania.
In timp ce compania a anuntat ca programele de reducere a costurilor ar putea economisi in jur de 450 milioane dolari pe an fara taxe, cheltuielile totale pentru trimestrul al patrulea din anul ce s-a incheiat ar putea atinge 950 milioane dolari, de aceea multi analisti de pe Wall-Street se intreaba daca vor fi de ajuns aceste mutari.
Multe dintre companiile producatoare de aluminiu, cum ar fi Aluminum Corp. of China sau Chalco, au anuntat planuri de reducere a capacitatii. Speranta este ca din cauza reducerilor drastice, pretul aluminiului ar putea creste peste nivelul curent.
Insa multi analisti sustin ca un ciuda faptului ca pretul energiei a scazut, iar pretul bunurilor ajuta producatorii de aluminiu, este greu pentru Alcoa si ceilalti competitori sa produca bani la un pret atat de redus al aluminiului.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: