Pentru haine de seara, de zi, de business, sport, de club sau de fumat, oferta de pe piata este supradimensionata. In schimb, cand vine vorba despre nunti, toata lumea e brusc cuprinsa de disperare. La noi au aparut cateva case care se ocupa serios de seara in care noul cuplu incepe alta viata. In Occident insa, piata nu mai cunoaste decat un nume: Vera Wang.
Americanca de origine chineza Vera Wang s-a nascut intr-o zodie buna. Cu un bunic general in armata chineza si celalalt mostenitor al titlului de warlord (aprox. capetenie de mercenari), Vera a avut parte de o educatie ca la carte. A inceput studiile la prestigioasa Chapin School, a continuat la Sorbona si a absolvit colegiul Sarah Lawrence, cu specializare in istoria artei. In tinerete a fost una dintre cele mai bune patinatoare din SUA, la un pas de a fi selectionata in echipa olimpica. Alegerea antrenorilor s-a dovedit a fi, in ciuda aparentei neplaceri provocate, mai mult decat inspirata. Dezamagita de sport, Vera se apuca de ceea ce stia cel mai bine - moda. Fusese deja de zeci de ori la show-urile pariziene, unde mama sa o ducea cat de des putea. Si, dat fiind faptul ca tatal Verei infiintase o fabrica de chimicale care avea succes, putea destul de des. Tanara si plina de stil, Vera a primit o slujba la Vogue. A confirmat si, pentru urmatorii 16 ani, a lucrat ca senior editor pe probleme de moda.

Dezamagirea schimba macazul


Casatoria a insemnat a doua dezamagire, dupa ratarea echipei olimpice de patinaj artistic. Nu pentru ca n-ar fi gasit un barbat potrivit - sunt inca impreuna si au doua fete care urmeaza aceeasi scoala ca Vera Wang -, ci pentru ca a simtit ca e inacceptabil ca un analist de moda de greutatea ei sa nu aiba de unde sa aleaga o rochie de mireasa pe gustul sau. In 1985 a parasit Vogue si a devenit designer la Ralph Lauren. Dupa o ucenicie de cinci ani, a hotarat sa se aventureze pe cont propriu si a deschis, in 1990, primul magazin cu productii - rochii de mireasa. Gazda magazinului era prestigiosul Hotel Carlyle din New York, unde aveau loc cele mai multe nunti ale protipendadei, drept care n-a trecut mult pana cand revistele de specialitate si ceilalti creatori sa inceapa sa o elogieze pe Vera Wang. E adevarat ca aveau si pentru ce, din moment ce astazi se recunoaste la unison ca nu a existat moda inainte de Vera Wang, in ceea ce priveste nuntile.

Recunoastere

Primul lucru pe care l-a facut Vera Wang a fost sa se adreseze celor cu foarte multi bani, dar sa nu lase niciodata sa i se reproseze ca marfa oferita in schimbul acestor bani nu s-ar ridica la inaltimea asteptarilor. Din prima zi, rochiile prezentate au fost facute din cele mai fine matasuri si dantele, cu texturi spectaculoase si accesorii pe masura, dar mai ales cu un simt al detaliilor care facea fiecare dolar sa-si gaseasca destinatia. De aici n-a mai fost decat un pas. Odata recunoscuta calitatea rochiilor, majoritatea retailerilor si creatorilor s-au repezit sa-i ceara mai mult. Au aparut rochiile pentru domnisoare de onoare, pantofii, parfumurile, bijuteriile de superlux si, in cele din urma, toate accesoriile de care ar fi nevoie la o nunta. Cifra de afaceri a crescut de peste 100 de ori din 1994 pana azi, iar Vera a ajuns de la cronicar de moda sef peste mai mult de 200 de oameni.

Acoperire completa

De la casa Verei Wang se poate cumpara orice, de la invitatiile la nunta pana la inele, verighete sau frapiere. Fiecare produs are un design unic, cu acea nuanta care ii va face pe toti cunoscatorii sa moara de invidie. Tavi de bar sau de servit de 220 de dolari, pahare de sampanie de 65 de dolari bucata, servetele de 50 de dolari pachetul, frapiere de 130 de dolari sau suporturi de sampanie de peste 200, totul este superelegant si superscump.

Cea mai ieftina rochie de mireasa (insotita de certificatul de autenticitate!) incepe de la 2.900 de dolari, insa colectia de lux porneste de la 7.000 si poate ajunge, fara accesorii, la 12.000 de dolari sau mai mult. O rochie facuta pe comanda si scoasa la licitatie - eterna mireasa parasita la altar - din matase, satin si cu insertii de argint a pornit chiar de la 16.000 dolari. Adica nu mai conteaza parfumul inspirat de intensitatea iubirii in ziua casatoriei, de doar 60 de dolari, iar pantofii de 500 par o cheltuiala minora. Doar la bijuteriile semnate Vera Wang ar putea fi o problema: toate sunt fie pline de diamante, fie au cate un singur diamant, un solitar, dar unul care face cat foarte multe diamante mici. Adica de la 500 la 300.000 de dolari, cat e diferenta intre un pic de aur cu o pietricica invizibila si un solitar rosu de 5-8 carate. Evident, exista si brose de numai 21.000 de dolari, insa doar pentru zgarciti.

Intoarcerea la patinaj

Chiar daca patinajul artistic nu mai e un subiect de actualitate pentru Vera, ocazional mai apare cate o fustita cu semnatura ei, de fiecare data purtata de o americanca la Olimpiade, in amintirea primei rochii care a facut-o celebra, inainte chiar de a fi cel mai curtat designer pentru casatorii: cea purtata la Olimpiada din 1994 de Nancy Kerrigan. Astazi ii poarta creatiile Michelle Kwan si nici pe viitor nu este exclus ca Vera sa mai intervina in imaginea olimpicilor SUA.

Dar, cum lumea modei este in permanenta schimbare, la orizont a aparut o amenintare: Monique Lhuillier. Frantuzoaica dupa mama, hispano-filipineza dupa tata, tanara si fermecatoare, Monique a aparut brutal in lumea modei, organizand nunta-surpriza dintre Britney Spears si Kevin Federline, unde a creat toate rochiile participantelor. De atunci, tot mai multe celebritati au apelat la Monique, inclusiv oscarizata Reese Witherspoon sau recent relansata Natalie Imbruglia.

Cu toate acestea, portofoliul Vera Wang, din care rasar doar nume celebre (Uma Thurman, Jennifer Lopez, Mariah Carey sau Sharon Stone), e greu de egalat. Si,oricat ar creste piata, Vera are deja legenda creata, are deja consacrata linia personala - sofisticat si totusi modern, deci e cel putin improbabil sa dispara vreodata din lumea modei. Si, oricum, apartamentul sau din Hawaii - 600 de metri patrati intr-un hotel de lux, este inchiriat cu 4.000 de dolari pe noapte, deci surse de venit alternative exista. Si, chiar daca nu s-ar mai ocupa deloc de afacere, trebuie stiut ca actuala sa mana dreapta, Susan Sokol, este aceeasi Sokol care a transformat afacerea Calvin Klein - linia feminina, de la un volum anual de doua milioane de dolari la unul de 60 de milioane, aceeasi care a crescut profitul brut al lui Lichael Kors in trei luni cu 5% si cu 20% pe cel de la Donna Karan. Mana buna.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri