6 august este ziua Internațională a berii, o zi în care este sărbătorită una dintre băuturile preferate ale românilor, cu vânzări de 7,8 miliarde lei în 2020 și care, din păcate, în ultimul an a fost consumată mai des acasă decât cu prietenii la terasă.

În topul vânzărilor de anul trecut a fost berea lager, care reprezintă 97% din vânzările de bere din România (7,62 mld. lei). Urmează berea fără alcool, sau cea care are un conținut redus de alcool, cu vânzări de 191 mil. lei, precum și berile brune sau negre, care împreună au scos doar câteva zeci de milioane de lei din buzunarele românilor.

În ceea ce privește preferințele, bărbații experimentează mai mult și vor să vadă pe piață cât mai multe sortimente pentru a putea alege băutura potrivită. Dacă bărbații preferă berile mai amare sau clasice, femeile aleg, în general, berile mai fructate și aromate, belgiene cu arome de citrice și vișine.

Citește și Băutura și mâncarea perfectă: de ce să bei bere cu vită argentiniană și nu cu semințe sau alune.

Din cauză că terasele și restaurantele au fost mai mult închise, consumul de bere s-a mutat în propria casă. Chiar și așa însă, vânzările în retail nu au putut compensa scăderea consumului din restaurante

Euromonitor

Cum a evoluat consumul de bere: 2020 vs. 2019

Consumul de bere a fost lovit în 2020 din cauza pandemiei, în special în ceea ce privește vânzările în restaurante și terase, care au fost închise luni bune.Chiar și așa însă, piața berii a înregistrat o creștere modestă, de 6,6%.

„Închiderea la interior de la 15 martie la 1 iunie a afectat grav vânzările de bere pe tot parcursul anului. Vânzările nu au putut fi reînviate nici măcar în timpul sezonului cald, când românii se îngrămădeau la terase pentru a se răcori, din cauza restricțiilor privind numărul de persoane care puteau sta la o masă”, menționează analiștii Euromonitor.

Evenimentele sportive ar fi putut fi un factor important care să sprijine vânzarea de bere în restaurante și terase. Însă, din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat pentru că, în 2020, au fost amânate Campionatul European de Fotbal și Jocurile Olimpice.

Citește și Ce tipuri de bere artizanală preferă românii.

„În plus, consumatorii au fost mai precauți în a lua masa în oraș din cauza fricii de infecție. Terasele exterioare au devenit, de asemenea, mai puțin populare în lunile mai reci, deși restaurantele au încercat să ofere clienților o modalitate de a se încălzi cu ajutorul radiatoarelor sau unor pături”, precizează analiștii Euromonitor.

Pentru că majoritatea restaurantelor și teraselor au fost închise, românii au consumat mai multă bere acasă. Cu toate acestea, vânzările nu a reușit să compenseze pierderile înregistrate în domeniul HoReCa.

Tipul de bere Valoare vânzări 2020 (mil. lei)

Evoluție 2020 vs. 2019

Brună 29,4 +0,9%
Lager 7.622 +6,4%
Fără alcool 191,6 +18,4%
Neagră (Stout) 6,1 -43,3%
Total 7.849 +6,6%

România a fost al şaptelea producător de bere din cele 27 de state membre ale UE în 2020, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

Anul trecut, s-au produs în Uniunea Europeană aproape 32 miliarde de litri de bere cu alcool, producţia UE fiind echivalentul a aproximativ 74 de litri per locuitor. În plus, în 2020 s-au produs în UE 1,4 miliarde de litri de bere care nu conţinea deloc alcool sau conţinea mai puţin de 0,5%.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »


Setari Cookie-uri