Bijutierii italieni vor sa intre pe piata din Romania

Romania este o piata de 66.7 milioane de euro pentru producatorii straini de metale pretioase, pietre pretioase si semi-pretioase, iar Italia reprezinta principalul furnizor de bijuterii, cu o cota de 45.3%. In acest context, tot mai multe companii italiene din domeniu incearca sa intre pe acest segment de piata.
Timp de doua zile, Bucurestiul a devenit punctul de intalnire al principalilor importatori si comercianti de bijuterii fabricate in Italia, nu numai din Romania, dar si din tarile din Europa Centrala si Orientala.

La evenimentul organizat de ICE Bucuresti (Institutul Italian pentru Comert Exterior) au fost prezente 40 dintre principalele companii italiene de bijuterii care au avut posibilitatea sa intalneasca firme romanesti si straine din domeniul bijuteriilor, a caror activitate este comertul en-gros si en-detail, cu scopul de a consolida prezenta produselor italiene pe piata.

“Principalia competitie a bijuteriilor italiene pe piata din Romania este reprezentata de cele produse in Franta si Germania, in ceea ce priveste calitatea materialelor folosite, dar si tehnica de prelucrare. Chiar daca cea mai mare parte a bijuteriilor vandute aici provin si din tari precum Turcia sau China, nu concuram cu ei pe acest segment de piata”, declara, pentru Wall-Street, Mario Iaccarino(foto), director general ICE.

De asemenea, el spune ca cererea pentru astfel de articole a scazut in primul semestru din 2009 cu 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cea mai mare scadere (de 50%) s-a inregistrat pentru bijuteriile cu preturi medii, in timp ce pentru produsele de lux si cele ieftine scaderea a fost de doar 30%. “Companiile din acest domeniu considera ca fiind normala aceasta scadere, data fiind criza economica actuala, dupa perioada de boom inregistrata in anii 2007 si 2008”, adauga Iaccarino.

In plus, directorul general ICE spune ca, incepand cu anii ’90, piata aurului, a argintului si a bijuteriilor a cunoscut o adevarata explozie, astfel ca, in Romania se comercializeaza pe piata oficiala in medie circa 15 tone de bijuterii de aur pe an, chiar daca piata e mult mai dezvoltata, avand in vedere cantitatile importante, dar greu de estimat, comercializate pe piata “neagra”.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri