Tirajele ziarelor romanesti au continuat sa scada in perioada ianuarie - martie 2013 - o tendinta descendenta raportata de aproape trei ani -, cifrele de vanzare fiind mai mici decat in perioada similara din 2012, conform Mediafax.
Potrivit datelor furnizate de BRAT, pentru perioada ianuarie - martie 2013, presa cotidiana centrala, mai ales cea quality, a inregistrat scaderi ale vanzarilor.

Pozitia de lider in categoria quality este detinuta de cotidianul Romania libera, editat de Media Gamma Publishers. Romania libera a avut, in medie, vanzari pe aparitie de 20.038 de exemplare in ianuarie anul acesta, in puternica scadere fata de perioada similara a anului trecut, cand inregistra 33.560 de exemplare vandute, de 21.323 de copii in februarie (31.278 in februarie 2012) si de 22.338 de exemplare in martie (31.301 in martie 2012).

In topul ziarelor quality urmeaza Jurnalul National, editat de trustul Intact, care a avut, in ianuarie anul acesta, o medie de vanzari pe aparitie de 16.080 de exemplare (18.884 in ianuarie 2012), pentru ca in luna urmatoare, media de vanzari sa creasca la 16.587 de exemplare (20.377 in februarie 2012). In ultima luna a primului trimestru din 2013, Jurnalul National a inregistrat o medie de vanzari pe aparitie de 17.536 de exemplare (17.319 in martie 2012).

In top urmeaza cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei si Capital. Astfel, pentru luna ianuarie, Evenimentul zilei a avut o medie de vanzari pe aparitie de 13.551 de exemplare (14.692 in ianuarie 2012), in februarie - 13.731 de exemplare (14.852 in februarie 2012), iar in martie - 14.254 de exemplare (15.161 in martie 2012).

In topul ziarelor quality urmeaza Adevarul, editat de Adevarul Holding. Astfel, Adevarul a inregistrat in luna ianuarie 2013 o medie de vanzari de 12.531 de exemplare, in scadere comparativ cu luna ianuarie 2012, cand inregistra o medie de vanzari de 23.087 de copii. In luna februarie, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 12.507 exemplare, in scadere fata de aceeasi luna a anului 2012, cand afisa o medie de vanzari de 21.776 de copii. In luna martie a acestui an, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 11.812 copii, comparativ cu 23.884 de copii reprezentand media de vanzari in martie 2012.

In ceea ce priveste cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editata de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se incadreaza in trendul general, cu o medie de vanzari pentru luna ianuarie de 23.815 exemplare (28.760 in ianuarie 2012), cu o medie de 31.565 de exemplare in februarie (33.336 in februarie 2012) si de 30.489 de exemplare in martie (32.578 in martie 2012).

Pe acelasi segment, Pro Sport a avut, in ianuarie, o medie de vanzari de 10.254 de copii (21.062 in ianuarie 2012), pentru ca in februarie cotidianul sportiv sa inregistreze o medie de vanzari de 11.982 de exemplare (19.352 in februarie 2012), iar in martie sa creasca la 12.625 exemplare (20.412 in martie 2012).

In categoria tabloidelor, Click!, editat de Adevarul Holding, este lider de vanzari si a raportat, in ianuarie, o medie de 138.465 de exemplare (147.624 in ianuarie 2012), in februarie, de 141.958 de exemplare (104.856 in februarie 2012) si in martie, de 138.585 de exemplare (141.494 in martie 2012).

Pe pozitia a doua in topul vanzarilor pe piata tabloidelor si a cotidianelor in general se situeaza Libertatea, publicatie editata de trustul Ringier Romania, care a avut o medie de 88.339 de exemplare pe aparitie in ianuarie (87.326 in ianuarie 2012), de 89.773 de exemplare in februarie ( 99.568 in februarie 2012) si de 88.454 de exemplare in martie (96.536 in martie 2012).

La capitolul publicatii financiare, cotidianul Ziarul Financiar a avut o medie lunara de vanzari pe aparitie pentru ianuarie 2013 de 7.763 exemplare, 8.075 de copii in februarie si 8.064 de exemplare in martie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri