Cu toate ca a acumulat la o singura sectiune nu mai putin de 24 de puncte, locul celor de la McCann, a fost contestat atat pentru calitatea lucrarilor cat si pentru abordarea clientului. Contactat telefonic, in urma cu o zi, un jucator important pe piata advertising-ului romanesc a declarat pentru Wall-Street ca atmosfera festivalului este competitiva datorita unui numar mare de lucrari calitative inscrise in concurs. Nemultumirile insa au aparut in ceea ce priveste inscrierea unor ghost-uri in concurs, cum ar fi si cel al McCann. “Romania este pe primul loc din punct de vedere al creativitatii si originalitatii dar si a numarului de lucrari inscrise. Din pacate insa, mai mult de jumatate dintre ele sunt ghost-uri. MTV, de exemplu, este o campanie care a castigat deja un premiu, dar poate fi data ca exemplu in aceasta situatie pentru ca practic, nu este un client real, nu are niste exigente. Spotul facut este o poveste de trei minute dar stiu ca reprezentantii MTV nu sunt deloc multumiti de acel spot mai ales ca el nu a fost cerut niciodata. McCann nu este singurul in aceasta situatie. De cealalta parte sunt cei de la Lowe&Partners care au facut o campanie pentru Dakino, intr-adevar o campanie buna”, a declarat acesta.

Romania este pe primul loc din punct de vedere al creativitatii si originalitatii dar si a numarului de lucrari inscrise. Un alt motiv invocat ca reprezentand o neregula in cadrul festivalului a fost tot legata de McCann si mai precis de faptul ca Adrian Botan, membru in juriul pentru “Ad Campaign” ar fi influentat intr-o oarcare masura comisia de jurizare si asta in detrimentul celorlalte agentii de publicitate.

Contactat telefonic, Adrian Botan a avut dreptul la replica. “Eu nu am avut voie sa votez lucrarile mele si cand ele au fost discutate, am iesit din sala. Shortlist-ul se face prin vot secret de la distanta, membrii juriului nu vorbesc intre ei, ele se trimit prin e-mail. Apoi, din cinci shortlist-uri romanesti, singura care nu a luat, a fost de la noi, deci nu as fi avut cum sa influentez juriul in legatura cu alte agentii. Apar speculatii, ca la orice competitie. Eu am speculat acelasi lucru anul trecut despre Leo Burnett&Target dar nu am facut acest lucru public”, a precizat pentru Wall-Street, directorul de creatie pentru Europa Centrala si de Est a McCann Erickson. Cat despre faptul ca MTV-ul nici nu ar fi cerut spotul castigator, Botan a completat: “Criteriile sunt foarte clare, clientul le-a aprobat si ele au fost publicate”.

Dar cum speculatii, comentarii care au sau nu o baza reala, care mentin de altfel echilibrul unui festival, vor exista mereu in cadrul unei competitii de talia celei de la Portoroz, o sa ma opresc mai mult asupra castigatorilor din acesta an la cel mai reprezentativ festival de publicitate din Europa Centrala si de Est.

And the Golden Drum Winners are...sau cum au lasat creativii romani cu gura cascata cei 1500 de participanti la Golden Drum

Premiul Golden Drum la categoria Radio Ads a fost castigat de McCann Erickson Romania cu spotul “Churchill”.

Premiul Golden Drum la sectiunea Outdoor a fost luat deSaatchi&Saatchi Polonia, pentru o serie de trei postere outdoor, “Freedom of Speech in Belarus”: “Andrzej Pczobut”, “Andrzej Pisalnik” si “Alexander Wasilew”.

A fi sau a nu fi castigator: McCann, 'Agentia Anului' la Golden Drum Si ca sa inchei apoteotic: 50 de speackeri, 58 de prezentari ale campaniilor de advertising si media, 2576 de intrari in competitie, 1500 de participanti din 45 de tari. Romania a iesit si anul acesta pe primul loc. Acesta este sumarul competitiei Golden Drum care s-a desfasurat sub moto-ul: “Magic Touch”.