Din 5 aprilie 2002 Dialog si Alo au devenit Orange. Pe 27 aprilie 2006, Connex a trecut definitiv sub aripa Vodafone, urmand ca prima aparitie exclusiv Vodafone sa fie vizibila la concertul Depeche Mode. Pe 6 decembrie 2005, grupul elen Cosmote intra pe piata romaneasca prin resuscitarea Cosmorom iar serviciul de telefonie mobila Zapp a fost lansat in decembrie 2001 de compania Telemobil.

Fiecare brand are o identitate vizuala puternica, comunica si investeste in promovare. In perioada ianuarie septembrie a acestui an, investitia in advertising depaseste cifra de 65 milioane euro rate card, precizeaza Mirela Bosoi, Communication Manager Orange Romania. Savurand ideea unei campanii agresive pentru construirea unei marci puternice si de incredere, reprezentantii grupului Cosmote vor sa fie ''memorabili''. ''Cosmote s-a angajat sa investeasca 450 milioane euro pentru dezvoltarea comerciala si promovarea sa in primii 3 ani pe piata din Romania. Anul viitor vom investi cat va fi nevoie pentru a fi la fel de vizibili in ochii consumatorilor. Vrem sa mentinem o comunicare cu ei pe tot parcursul anului, intr-un mod in care sa fim memorabili, a precizat pentru Wall-Street Tereza Valcan, Corporate Affairs Manager Cosmote.

Chiar daca din punct de vedere cromatic cele doua marci se aseamana, comunicarea este foarte diferentiata. Atunci cand ai un brand puternic nu mai conteaza culoareaDaca insa putem vorbi despre un brand ''prea memorabil'', punem in discutie si cromatica acestuia, mai precis impactul vizual asupra consumatorilor. Desi foarte rar, inca mai auzim vorbindu-se de Dialog in loc de Orange sau de Connex in loc de Vodafone. Se fac confuzii si in ceea ce priveste culoarea comuna a doua branduri diferite: daca orange-ul celor de la Dialog a fost un atu pentru Orange, rosul Vodafone se confunda cu cel al Zapp sau culoarea verde a Cosmote-ului te duce cu gandul la Connex. ''Chiar daca din punct de vedere cromatic cele doua marci se aseamana, comunicarea este foarte diferentiata. Atunci cand ai un brand puternic nu mai conteaza culoarea, a precizat pentru Wall-Street Adrian Botan, Director de Creatie pe Europa Centrala si de Est a McCann Ericskon, agentie care se ocupa de promovarea brandului Vodafone, si care a trecut alaturi de compania Mobifon prin doua schimbari de brand: reimprospatarea Connex din ianuarie 2005 si transformarea in Vodafone, finalizata in aprilie 2006.

Asta nu inseamana ca se comunica deficitar in cazul unui rebrand la acest nivel ci ca familiarizarea cu schimbarile pe piata de telefonie in Romania se face strategic, incercandu-se o adaptare proprie a consumatorilor la noile ''tendinte'' adoptate. Nu o spunem noi, o spun specialistii in branding: identitatea vizuala a brandului Vodafone este unica si atat de puternica, incat nu se pune problema unei confuzii la nivelul utilizatorilor sau al pietei in general. In plus, asocierea Vodafone la nivel global cu competitii puternice precum Formula 1 si Champions League, este de natura sa creeze o popularizare extraordinara a brandului Vodafone in toate pietele pe care opereaza. Identitatea Vodafone este deja bine cunoscuta si individualizata, in Romania, a precizat pentru Wall-Street, Liliana Solomon, CEO al Vodafone Romania.

Cat de mobile sunt brandurile 'mobililor'