Anumite companii devin, din diverse motive (și nu pentru că merită), țap ispășitor pentru eșecul unor proiecte publice. A găsi un vinovat este tactică de manual al politicianului. De cele mai multe ori, ea se folosește pentru a distrage atenția de la discuții de culise cu miză mare sau de la nerealizările politicienilor înșiși.

Ce poți face însă atunci când reputația companiei tale, în mediul online și nu numai, are de suferit din cauza atacurilor politice repetate? Din cauza lor îți crește gradul de risc, ești nevoit să plătești prime de asigurare mai mari, ai dificultăți în obținerea unor linii de finanțare de la bănci, angajații încep să-și caute de lucru în altă parte, iar furnizorii nu vor să mai lucreze cu tine.

Este dificil pentru o companie care derulează proiecte publice, cu statul ca beneficiar, să se aperepublic. Statul nu este doar clientul tău, dar și partenerul tău, în definitiv. Nu poți ieși în presă să spui: „Domnul X minte, uitați dovezile! Situația nu stă chiar așa”. Într-o lume în care politica decide alocarea banilor publici, riști să-ți tai craca de sub picioare și să pierzi contracte.

Situația pare una fără ieșire, dar soluții există. Una dintre acestea este consolidarea reputației în mediul online, prin a comunica proactiv și factual despre cine ești, ce faci, cum faci, ce ai reușit până acum și ce planuri de viitor ai. Astfel, activitatea de comunicare cu scop de prevenție de criză sau reparare a imaginii a devenit o tendință clară în 2023 și despre care noi, Lighthouse PR, credem că va crește pe măsură ce ne apropiem de alegeri.

Dacă politicienii se pregătesc de zor pentru alegerile de anul viitor, tatonând terenul la nivelul discursurilor publice, observăm că și companiile sunt mai atente la ce au de spus decidenții la TV și în online, decât erau în anii anteriori. Mai mult, companii de dimensiuni medii și mari care nu au comunicat public niciodată sau rareori, pe motivul deja clasic că nu au avut nevoie, s-au răzgândit anul acesta, tocmai sub presiunea creeată de unii politicieni.

În 2023, an pre-electoral, luptele politice s-au întețit, atacurile între partide sau politicieni devenind mai virulente. Războiul din Ucraina nu pare a mai fi o problema mare, drept consecință nevoia de coeziune la nivelul clasei politice a scăzut. Între timp, se negociază rocade, se împart teritorii și se cern liderii politicii la nivel central și local, cei care vor fi capete de tabel la multiplele alegeri de anul viitor.

În privința inițiativelor legislative cu impact pozitiv sau care răspund eficient unor nevoi urgente, nu avem cu ce ne mândri, dar dacă vorbim despre negocieri pe numărul de secretari de stat și consilieri în aparatul guvernamental, sau câte pensii de stat se pot cumula - aici atenția este maximă. Toate acestea, în timp ce România continuă să nu aibă autostrăzi, suficienți medici și asistente, condiții decente în spitalele din țară sau un sistem educațional adaptat la nevoile pieței muncii.

Totodată, România are o datorie publică în creștere vertiginoasă, un curs de schimb ajuns la cote istorice, taxe mărite și un buget de stat pentru 2023 construit prost. În acest context intern dificil și cu gândul la anul electoral 2024, cu cât numărul declarațiilor politice crește, cu atât companiile sunt mai atente la ce au de spus cei care ne conduc țara și gestionează banul public. Concomitent, crește și numărul companiilor care doresc să-și protejeze businessul pe termen mediu, prin protejarea imaginii firmelor în mediul online, prin investiția în creșterea notorietății brandurilor și prin consolidarea reputației acestora în domeniile în care activează.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri