Piata de advertising online va reprezenta anul acesta la nivel global aproximativ 4,6 procente dint totalul cheltuielilor cu publicitatea, aceasta este concluzia unui raport dat publicitatii la inceputul lunii trecute de compania ZenithOptimedia, Astfel, ZenithOptimedia a actualizat preconizarile din luna octombrie pentru evolutia pietei de publicitate online in acest an, cand se astepta o felie de aproximativ 4,3% a acesteia.

Pentru 2005, piata ar putea ajunge la aproximativ 18 miliarde de dolari (aproximativ 15,3 mld. de euro), sustin analistii. Totodata, specialistii ZenithOptimedia estimeaza ca internetul va detine in 2008 aproximativ 6,4 procente din piata de publicitate globala, iar valoarea pietei pentru anul 2008 ar putea creste cu circa 15,8 miliarde de dolari ( 13,8 mld. de euro).

Studiul realizat de ZenithOptimedia compara piata publicitatii de Internet cu Produsul Intern Brut al unei anumite tari, scopul fiind acela de a crea un top al celor mai dezvoltate tari in ceea ce priveste consumul de publicitate online.

Astfel, studiul subliniaza Suedia ca fiind liderul publicitatii online si un exemplu al dezvoltarii Internetului in viitor. In aceasta tara, felia de piata detinuta de publicitatea online a ajuns la 9 procente si se estmeaza o crestere pana la nivelul de 12%.

Insa cresterea cea mai spectaculoasa este inregistrata in tari in curs de dezvoltare, precum Brazilia, Rusia , India si China, denumite ca fiind tarile BRIC.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri