Cum a afectat pandemia rata de economisire a populației

Conform ultimelor studii realizate de Asociația Română a Băncilor, criza sanitară generată de pandemia de COVID-19 a afectat într-o proporție destul de mare veniturile românilor. Dacă înainte de pandemie aproximativ 2 din 3 români reuşeau să economisească chiar și câțiva lei pe lună, acum doar 4 din 10 mai pot face acest lucru și doar pe termen scurt.

Majoritatea celor care reușesc să economisească aleg băncile pentru a-și păstra economiile, în timp ce alții preferă să investească în titluri de stat sau bursă. Rata de economisire a crescut în 2020 cu aproximativ 17% în perioada ianuarie-septembrie, atingând un nivel maxim istoric. Deși pe termen scurt este preconizată o consolidare a ratei de economisire la valori ridicate, specialiștii preconizează o scădere la 15% în 2021, evoluție determinată, pe de o parte, de perspectiva de controlare a pandemiei, care ar determina o creștere a indicatorilor de încredere și, pe de altă parte, de continuarea aplicării a mixului relaxat de politici economice.

Cum putem economisi în pandemie?

Deși numărul persoanelor care au reușit să economisească a scăzut, depozitele bancare ale populației au înregistrat o creștere de peste 50 miliarde lei în comparație cu anul precedent, ajungând la o valoare de 410 miliarde lei. Depozitele bancare reprezintă modalități avantajoase și sigure de economisire a banilor.

O altă variantă sigură de economisire este cumpărarea de titluri de stat. Acestea pot fi achiziționate la Poșta Română, prețul unui titlu fiind de 1 leu. Media cheltuită de românii care aleg această metodă de economisire se situează în jurul sumei de 5.000 lei iar câștigul vine după o perioadă de așteptare de 1, 3 sau 5 ani. Doar în decursul anului trecut statul a vândut către populație titluri de stat în valoare de 6 miliarde de euro, înregistrându-se în acest fel o evoluție convergentă cu cea înregistrată la nivel global.

De asemenea, folosirea banilor în mod responsabil poate duce la realizarea unor economii destul de substanțiale. Specialiștii recomandă diverse strategii de economisire personală: crearea unui fond de rezervă, întocmirea unor bugete personale, analiza cheltuielilor, păstrarea banilor în siguranță și în special cultivarea unei vieți financiare ordonate. De asemenea, instrumente extrem de utile celor care vor să economisească bani sunt cupoanele de reduceri și promoții distribuite gratuit, în cadrul campaniilor de marketing.

Cum ne ajută cupoanele de reduceri să economisim bani?

Cupoanele de reduceri și voucherele promoționale pot aduce economii între 5% și 90% din valoarea unui produs. Spre exemplu, cu ajutorul unui promo cod voucher Cel.ro clienții pot beneficia de o reducere de până la 435 lei la o tabletă, de 500 de lei la un e-reader sau o reducere de 60 % la achiziționarea unui smartwatch.

Acestea cupoane, coduri promoționale sau vouchere sunt oferite de aproape toate magazinele online, pe pagina principală sau pe paginile dedicate afișării acțiunilor promoționale. Site-urile ca Promocodius adevărate agregatoare de promoții, vouchere și cupoane online verifică și publică cele mai recente oferte ale magazinelor online de top, oferind acces rapid și facil clienților interesați să economisească online. În plus, utilizatorii pot găsi pe pagina fiecărui magazin partener o descriere detaliată, precum și o listă de reduceri similare, oferite de alte magazine cu același profil.

Prin urmare, deși pandemia de COVID-19, a afectat destul de serios veniturile românilor și a adus serioase probleme mediului de business local, zona de e-commerce și clienții acesteia au avut numai de câştigat. În timp ce vânzările cu amănuntul au înregistrat, în general, o scădere a vânzărilor offline, comerțul electronic a crescut semnificativ. În perioada de lockdown e-commerce-ul a înregistrat o creștere care a variat între 40 % și 100 %, în funcție de fiecare categorie de produse. Acest trend ascendent și-a încetinit evoluția în lunile iulie- august – septembrie când a înregistrat o valoare cuprinsă între 50 % și 60 % însă a depășit cu mult previziunile retailerilor spre sfârșitul anului 2020 și începutul anului 2021. În acest context, favorabil pieței de achiziții online, ofertele și opțiunile de economisire nu au încetat să apară.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri