Contractul pentru implementarea Portalului Digital Unic al României - PDURo, o investiţie de 96 de milioane de lei fără TVA, a fost semnat la Palatul Victoria. PDURo va înlocui o platformă existentă deja, aflată în administrarea Autorităţii pentru Digitalizarea României, anume Punctul de Contact Unic Electronic, cu una nouă, aliniată la normativele europene pentru single digital gateway, se arată într-un comunicat.

Realizarea noului portal este cuprinsă în "Investiţia 1 - Implementarea infrastructurii de Cloud Guvernamental", parte din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Este vorba despre un sistem care va permite accesarea a peste 21 de proceduri online în România, dar şi în toate ţările UE.

Portalul PDURo va implementa sistemul tehnic pentru schimbul transfrontalier automatizat de elemente justificative la nivel european. Prin intermediul acestui sistem tehnic, statul membru care eliberează propriilor cetăţeni în format electronic un act administrativ are obligaţia de a pune şi la dispoziţia autorităţilor competente solicitante din alte state membre acelaşi act administrativ, în vederea îndeplinirii procedurilor în domeniu.

Prezent la eveniment, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, a subliniat utilitatea conectării la acest portal unic, inclusiv pentru milioanele de români plecaţi în afara ţării care vor să plătească taxe şi impozite sau să reînnoiască unele documente.

"Vom avea în segmentul de wallet toate documentele noastre, vom putea să primim notificări înainte cu 30 de zile de a ne expira aceste documente. Vom putea, în baza unui simplu click, să stabilim data şi ora la care vom merge ca să facem poză pentru permis, buletin sau paşaport, iar în această formulă vom avea, iar acesta este cel mai important lucru, livrabil direct, pentru fiecare dintre românii care vor să se integreze în această platformă: 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână. Nu vom depinde de un program al unui ghişeu sau de starea de spirit a unui funcţionat aflat la un anumit ghişeu, ci vom avea o interacţiune cât mai simplă cu statul român, de acasă, din vacanţă, din afara ţării", a explicat ministrul.

Potrivit lui Bogdan Ivan, procedura de achiziţie publică a fost dusă la capăt "într-un termen, oarecum, record".

"Acel ghişeu la care se depun online cererile, la etajul şapte, a dispărut. În clipa în care va fi implementat acest proiect, extrem e important, acel ghişeu va fi istorie, doar pentru un simplu motiv: avem acea arhitectură tehnică care să poată susţine interacţiunea statului cu fiecare dintre cetăţenii săi, într-un format online, stabil şi foarte clar. (...) De această dată, în baza unui parteneriat, creat în urma unei proceduri de achiziţie publică, sper ca în raport cu partenerii noştri să avem o deschidere cât mai mare, pentru a crea, pentru prima dată atunci când vorbim despre soft-uri în administraţia publică din România, segmentul de customer experience. Să punem pe primul loc experienţa utilizatorului care foloseşte aceste instrumente digitale, tocmai pentru a le face la fel de simplu de folosit ca o aplicaţie de social media sau de mobile banking", a declarat ministrul.

Ministrul a evidenţiat că România deţine primul loc la nivel european în ceea ce priveşte capacitatea companiilor IT&C şi locul al şaselea la nivel mondial, iar această expertiză ar trebui valorificată şi la nivel guvernamental.

"Eu sunt unul dintre românii care nu poartă tot timpul portofelul la el. Îmi ţin poze cu permisul, cu buletinul, cu paşaportul. Recunosc că am mai luat şi amenzi din cauza asta. Şi cred că e momentul ca, în 2024, într-o ţară în care avem peste 200.000 de oameni geniali din segmentul IT&C, să putem să modernizăm şi adminstraţia din România", a spus Bogdan Ivan. Şeful Cancelariei prim-ministrului, Alexandru Mihai Ghigiu, a afirmat, la rândul său, că semnarea contractului reprezintă un moment "esenţial" pentru digitalizarea administraţiei publice din România şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite.

"Faptul că într-un singur loc cetăţeanul va putea să interacţioneze cu administraţia şi va putea să scurteze şi să eficientizeze procesele administrative cred că reprezintă un pas mare în ceea ce ne dorim a fi o administraţie modernă şi o administraţie în care cetăţeanul este cu adevărat tratat ca un partener. (...) Important este să vedem că acest proiect, ca şi celelalte care ţin de digitalizarea administraţiei publice, se va implementa în termen şi în folosul cetăţenilor, pentru că avem destule soluţii digitale care, din nefericire, sunt departe de a fi ceea ce ne aşteptăm. Nu aş vrea să dau niciun exemplu, dar ştiţi cel puţin o platformă care intuitivă nu este, nici pentru cel care are abilităţi digitale destul de avansate", a menţionat el.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Profil IT »



Setari Cookie-uri