Construita la inceputul secolului XX, mai exact in anul 1910, vila situata intre Piata Unirii si Rondul Cosbuc din Bucuresti, la 5 minute de Parcul Carol, cunoscuta drept prima casa dotata cu incalzire centralizata si apa calda in permanenta, a fost scoasa la vanzare pentru un pret de 2,2 milioane de euro, fiind listata in oferta Regatta Real Estate.

Imobilul, construit pentru a servi drept resedinta familiei lui Alexandru Prager, este un monument istoric, fiind restaurat recent.

Locuinta, a carei constructie a demarat in 1910, a facut parte din dota Mariei Zweifel, sotia lui Alexandru Prager, care la randul ei provenea dintr-o familie instarita. Familia Zweifel, de origine germanico-elvetiana, era formata din comercianti sositi in Bucuresti la final de secol XIX in anturajul regelui Carol I.

Alexandru Prager era fiul bogatului negustor de blanuri Sigmund Prager, care detinea terenuri, imobile si magazine in intreaga tara, si unul dintre tinerii protipendadei bucurestene care a participat la primul raliu automobilistic din Romania.

Citeste si:
Trei tineri romani s-au intors acasa pentru a proiecta nave la Galati
GLO Marine, povestea...

Mai mult decat un simplu negustor de blanuri, Sigmund Prager a fost vicepresedinte al Camerei de Comert. In 1907 a facut parte, alaturi de Mauriciu Blank, George Asan si Nicolae Dane, din comisia care a ales planul arhitectonic pentru viitoarea cladire a Palatului Bursei (construit intre 1908-1911). Pe un teren neconstruit, care facea parte din curtea vechii case cumparate de Prager de la baronul Bellu, Societatea de Asigurari „Agricola” a ridicat, in 1912, de-a lungul strazii Marconi, un imobil masiv in stilul epocii, dupa proiectul arhitectului Paul Smarandescu, cunoscut ulterior ca Blocul Prager sau Blocul Agricola. Casa negustorului Prager exista si acum, lipita de Blocul Prager, fiind in proprietatea Loteriei Romane.

La randul sau, Alexandru Prager a fost unul din primii importatori de automobile din Romania. Romania a fost printre primele tari care au introdus inca inainte de sfarsitul secolului XIX trasurile fara cai in circulatie, iar in anul 1901 circulau deja in Bucuresti 12 automobile.

Viata mondena plina de culoare s-a incheiat insa dupa venirea regimului comunist. In 1948, resedinta a fost confiscata, iar povestea plina de stralucire s-a stins, dovada fiind starea precara a imobilului inainte de reabilitare si consolidare.

Citeste si:
Care sunt cele mai nesigure zone din Capitala in caz de cutremur
Care sunt cele mai nesigure...

Locuinta a fost vanduta catre un investitor roman in 2010. Camioane intregi de gunoaie au fost scoase din imobilul a carui reabilitare s-a incheiat abia in august 2013.

Locuinta a intrat de curand in portofoliul companiei de consultanta imobiliara Regatta Real Estate, fiind evaluata la un pret de 2,2 milioane de euro., asta dupa ce vreme de mai mult timp a fost scoasa la inchiriere pentru 15.000 de euro.

Citeste si:
Conace si castele care azi sunt adevarate bijuterii arhitecturale
Incarcate de istorie: cum...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Imobiliare si constructii »



Citeste si