Cum și-a salvat business-ul un antreprenor din imobiliare în vreme de pandemie

Nimeni nu se aștepta în 2019 la pandemia de Covid-19. Plana totuși o stare de incertitudine și se vorbea pe la colțuri de impactul unei noi crize asupra domeniului imobiliar și despre repercusiunile asupra tuturor celorlalte domenii conexe. Apoi, situația ce părea până atunci departe în acea provincie de care nimeni nu auzise până atunci, a devenit brusc realitate și a paralizat la propriu piața imobiliară.

De ceva timp erau discuții aprinse despre o posibilă criză, despre efectul de recul al crizei din 2008 și despre ciclicitatea crizelor în istorie. Dar nimeni nu se aștepta la o pandemie. Știrea, ușor neobservată la momentul startului în Wuhan a luat proporții apocaliptice când a fost preluată intensiv de canalele majore de presă, iar declanșatorul maximal a fost instaurarea stării de urgență.

"Blocaje instituționale, declarații pe proprie răspundere la deplasarea în afara casei, mii de morți și îmbolnăviri, izolete peste aparate de respirație mecanică, măști obligatorii, toate au creat nouă realitate Post Pandemie", spune Alexandru Printz (foto), co-fondatorul companiei de consultanță imobiliară Mr. Exclusivitate.

Ce ai de făcut, ca antreprenor, în astfel de perioade critice pentru business?

Ești obligat fie să te reinventezi, fie să te adaptezi sau să identifici pârghii de menținere dacă nu de creștere și nu dintre cele de vândut măști la suprapreț sau mănuși supraevaluate, ci din cele care creează plus de valoare. Pe noi, pandemia ne-a prins, din fericire, cu planuri mari, dar cu timp limitat de implementare. Aveam tot viitorul planificat la virgulă, dar timpul parcă se comprimase înainte de Covid-19.

Pe segmentul vânzări, antreprenorul afirmă că, odată cu implementarea restricțiilor, tranzacționarea a stagnat complet, iar singurele tranzacții încheiate au fost doar cele începute înainte de declanșarea pandemiei. Ca urmare, ritmul de tranzactionari în firmă a scăzut cu 80%. Singura linie de business care a luat un ușor avânt a fost segmentul de închirieri de case la curte, însă insuficient pentru susține compania.

Citeste si:
Panica a dat piața rezidențială "peste cap": vizionarile au scăzut...
CORONAVIRUS | Panica...
Citeste si:
8 remedii pentru ameliorarea durerii in gat
8 remedii pentru ameliorarea...

Fără noua divizie de credite, nu am fi supraviețuit

Antreprenorul spune că, din fericire, totuși, perioada de blocaj i-a asigurat timpul necesar să pună anumite planuri în practică. Se gândise, încă dinainte de pandemie, că datorită modului de lucru în propria companie, respectiv în regim de exclusivitate sau reprezentare, avea toate pârghiile să își reprezinte clienții cât mai bine, dar lucra preponderent vânzare sau închiriere de proprietăți.

Pierdeam mulți potențiali cumpărători care nu se identificau cu proprietățile din portofoliu și căutau altceva. Și nu mă refer la a le căuta alte proprietăți potrivite, ci la a le oferi soluții de creditare. Știam din analizele noastre interne, că o proprietate de vânzare aduce cel puțin 10 vizionari cu clienți interesați, din care 70% își suplimentează sursele de achiziție cu credite ipotecare sau imobiliare și doar 10% sunt interesați de acea proprietate.

Alexandru a decis, astfel, să înglobeze firma parteneră de brokeraj de credite, Cooper Pear, în cadrul grupului din care face parte compania sa, țintind astfel toți cumpărătorii cu care interacționa și oferindu-le alternative la soluțiile de creditare deja identificate de aceștia. Media ultimelor trei luni pe volum de tranzacționare la nivelul companiei de brokeraj de credite se ridică la 800-900 de mii de euro.

"Fără această divizie, nu am fi supraviețuit. Ne-a ajutat să susținem costurile de funcționare. Dată fiind relația cu băncile, volumul mare și calitatea bună a creditelor rulate, în cele mai multe cazuri puteam oferi soluții mai bune din punct de vedere costuri sau dobânzi, decât ofertele pe care acei clienți deja le aveau când au demarat căutarea imobiliară", spune antreprenorul.

Citeste si:
IMM Invest: Peste 13.000 de credite aprobate. Băncile cer creșterea...
IMM Invest: Peste 13.000 de...

"Pandemia ne-a permis să ne restructurăm și să ne reinventăm activitatea"

"Pandemia și pauza în care a intrat activitatea imobiliară, ne-au permis să ne așezăm firma de brokeraj și să ne creăm fluxurile necesare, într-un concept de francize imobiliară și brokeraj credite. Astăzi, exemplu, în Pitești, avem o echipa formată din 13 membri care îmbină brokerajul de credite cu cel imobiliar, acționând ca un motor pentru întreaga rețea națională a companiei noastre. Urmează, cât de curând, ca echipele din Constanța, Satu Mare, Cluj și București să implementeze noul concept de franciză", conchide Alexandru Printz.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »



Setari Cookie-uri