Compania ta se dezvoltă în ritmul scontat, iar acest lucru este mai mult decât evident. Fiecare efort a fost răsplătit, însă odată cu dezvoltarea a apărut și nevoia de mărire a productivității și, implicit, a numărului de angajați. Sediul actual a devenit neîncăpător, așa că, în mod firesc, a apărut gândul de a căuta spații de birouri de închiriat în București.

Primul pas în alegerea unui nou sediu pentru companie este selectarea unor oferte care corespund nevoilor tale și ale angajaților tăi, pentru eficientizarea activității și creșterea performanțelor.

Experții imobiliari din cadrul agențiilor specializate pot să te ajute în acest demers, astfel încât să ai siguranța că vei face cea mai bună alegere pentru business-ul și angajații tăi. Agenții imobiliari realizează o analiză de piață atentă și aleg pentru tine o ofertă personalizată de spații de birouri de inchiriat Bucuresti, conform unor criterii care să te ajute să vezi beneficiile reale ale fiecărei propuneri de spațiu, beneficii care pot fi evaluate incorect de o analiză superficială sau neavizată.

Iată câțiva pași utili, folosiți de experții imobiliari, pentru alegerea spațiilor de birouri perfecte pentru compania ta:

Evaluarea corectă, prin comparația mai multor oferte in baza acelorași indicatori

Unul dintre aspectele importante de avut în vedere atunci când se face examinarea ofertelor îl reprezintă similaritatea parametrilor comparați. Spre exemplu, în ceea ce privește suprafața, diverse oferte sunt promovate cu indicatori diferiți: suprafața închiriabilă sau cea utilă. Două proprietăți pot părea identice ca suprafață, de exemplu 300 mp, dar într-un caz să fie promovată suprafața utilă de 300 mp, iar în celălalt caz să fie vorba de 300 mp închiriabili, adică să se includă pe lângă suprafața utilă și un anume procent de spații comune. Așadar, cele două proprietăți pot avea un număr diferit de angajați pe care îi pot acomoda.

Suprafețele spațiilor comune variază între 8 - 13% pentru clădirile de birouri de închiriat din București cu o suprafață mare, de peste 3.000 - 3.500 mp. În cazul clădirilor mai mici (cu suprafețe sub 3.000 - 2.500 mp) spațiile comune ocupă aproximativ 12 - 17%. Chiar și când vorbim de două proprietăți ce au aceeași suprafață închiriabilă și chirie totală identică, există posibilitatea ca una dintre ele să fie mai avantajoasă, dacă suprafața alocată spațiilor comune este mult mai mică.

Forma spațiilor pentru birouri de închiriat în București, fie că sunt în vile, fie în business park-uri

Forma spațiului vizat este un alt aspect esențial pe care trebuie să-l ai în vedere atunci când alegi viitorul sediu al companiei tale. Forma influențează semnificativ și măsura în care spațiul beneficiază de lumină naturală, deci, implicit influențează productivitatea și confortul oamenilor în spațiu. Este de dorit ca toate zonele de lucru să aibă access la lumină naturală, compromisul acceptat fiind ca zonele de mijloc ce nu pot avea lumină naturală să se folosească drept zone de întâlniri. Totuși, într-un spațiu fără lumină naturală, chiar și întâlnirile devin destul de obositoare după un anumit interval de timp. Forma spațiului are un impact și în costuri, mai exact în costurile de iluminare a spațiului.

Parcarea, un detaliu tot mai important în alegerea sediului companiei

Unul dintre criteriile care câștigă din ce în ce mai mult teren îl reprezintă existența unei parcări generoase și cu costuri cât mai accesibile. În cazul clădirilor de birouri, există un standard în funcție de clasa clădirii și de zona în care aceasta se află amplasată. Dacă pentru clădirile de afaceri de clasa A și B, rata medie este de un loc la 70 – 140 mp închiriați, pentru clădirile de clasă C nu există o regulă pentru rata locurilor de parcare aferente spațiului închiriat, însă, în numeroase cazuri (în special la cele poziționate semi-central), există disponibilă și o rație de 1 loc la 40-60 mp închiriați.

Alte clauze contractuale, precum durata închirierii, cuantumul și componenta cheltuielilor de întreținere sau sumele plătite adițional pentru utilități sunt alte detalii de care trebuie să ții cont pentru o evaluare corectă a ofertelor de spații pentru birouri de închiriat București.

Sursa foto: pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri