După cele întâmplate în 2020, din cauza crizei sanitare iscate de pandemia globală, angajații din toată lumea, inclusiv din România, au devenit mai greu de convins să se întoarcă la birou în același ritm ca înainte.

Munca hibridă, în care un angajat petrece doar câteva zile la birou pe săptămână a cam devenit norma. Companiile încearcă să-și aducă înapoi oamenii în spațiile de birouri pe care le dețin, iar o variantă de a-i determina pe angajați să petreacă mai mult timp la birou este să le amenajeze un spațiu cât mai primitor.

Am vizitat biroul celor de la Workspace Studio, companie care proiectează și amenajează spații de birouri în funcție de necesitățile clienților. Aceștia au un birou care joacă și rolul de showroom în cea mai înaltă clădire de birouri a Capitalei, în Sky Tower, din zona Floreasca-Barbu Văcărescu. Mai exact la etajul 18 al clădirii.

Spațiul a fost reamenajat recent și dispune atât de zone comune, în care angajații pot lucra în echipă, dar și de zone în care aceștia se pot bucura de ceva mai multă intimitate, cum ar fi săli de ședințe mai mici, în caz că au întâlniri și discuții importante.

De ce nu mai vor angajații să vină la birou

Workspace Studio este dealer certificat al MillerKnoll în România, producător global de mobilier pentru spații de birouri. Prezent la București, Mark Catchlove, director Global Insight Group MillerKnoll, a explicat în cadrul unui eveniment organizat chiar în clădirea Sky Tower, la reamenajarea spațiului Workspace, că angajații au nevoie de un spațiu mult mai adaptat timpurilor actuale.

Potrivit studiilor, circa 65% dintre angajații din întreaga lume preferă să lucreze în mod hibrid, 15% doresc să muncească tot timpul de acasă, în timp ce 20% își doresc să revină la stilul de lucru de la birou de cinci zile pe săptămână.

Cei care aleg să vină la sediu spun că vor să o facă pentru că se pot concentra mai bine la birou, pentru că sunt mai productivi decât acasă sau, pur și simplu, acasă nu au posibilitatea de a munci din varii motive.

În cazul celor care doresc să vină și la birou câteva zile pe săptămână sau chiar deloc, motivele pentru care aleg să nu vină sunt:

  • Timpul pierdut în trafic și cheltuielile de transport
  • Starea fizică, mentală și emoțională
  • Inflexibilitatea programului (prea multe întâlniri)
  • Responsabilitatea de a avea grijă de cineva din familie sau chiar de un animal de companie
  • Nesiguranța că vor fi și alți colegi la birou și nu vor să stea singuri
  • Locația distantă față de domiciliu
  • Designul locului de muncă

Dacă primele șase puncte sunt mai greu de rezolvat, ultimul punct, cel al amenajării spațiului de lucru este mai ușor de rezolvat.

Iar Mark Catchlove explica faptul că oamenii au nevoie de un spațiu în care se simtă relaxați, productivi, unul în care să simtă că aparțin. Un spațiu pe care să și-l însușească drept al lor.

Astfel, companiile trebuie să găsească un design cât mai adaptat pentru nevoile angajaților săi, în care să se simtă în siguranță nu doar din punct de vedere sanitar, dar și emoțional. Vremea spațiilor individuale a trecut de mult, așa că nu mai poți avea un spațiu de birouri împărțit în ceea ce vorbitorii de limbă engleză numesc „cubicals”.

Deși spațiile dedicate nu pot fi eliminate întrutotul, nevoia actuală mai mare este aceea de a reuni echipa, angajații, într-un loc în care să poată conlucra, dar fără să simtă aceeași rigiditate a locului de muncă pe care o degajă un spațiu care descurajează colaborarea.

Și nu ar trebui să fie o temă de gândire pentru angajatori că au membri în echipa lor care ar prefera un spațiu al lor și care ar dori să evite spațiile comune, deoarece aceștia, cel mai probabil vor alege, ca primă variantă, alternativa de a lucra de acasă, decât să vină până la birou și să stea într-un cubical.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri