Sub bagheta miliardarului canadian Lawrence Stroll, Aston Martin continuă să ia decizii neașteptate. În ciuda faptului că vânzările companiei britanice de mașini sport de lux au fost sub așteptări în primul trimestru al acestui an, la Miami s-a inaugurat o construcție care marchează intrarea într-o nouă lume pentru Aston Martin: cea a imobiliarelor.

Aston Martin Residences Miami a inaugurat recent primul bloc cu apartamente, 391 la număr, aflat la gura de vărsare a Râului Miami, chiar în portul Biscayne. Construcția, înaltă de 249 de metri și proiectată de Rodolfo Miani de la casa de arhitectură Bodas Mian Anger, este opera celor de la G&G Business Developments, iar cele 66 de etaje ascund, printre altele, șapte penthouse-uri, dar și apartamente cu unul și până la cinci dormitoare.

Cel mai mare penthouse ocupă cele trei etaje superioare și este în continuare de vânzare cu un preț de 59 de milioane de dolari. Momentul inaugurării a fost gândit atent în contextul în care Miami găzduiește chiar în acest weekend Marele Premiu de Formula 1 pe străzile din cartierul Miami Gardens, în jurul Hard Rock Stadium. Echipa Aston Martin concurează în cursa din acest sfârșit de săptămână, conform CNN.

Zona este plină de clădiri înalte, dar construcția nu a fost ușoară din cauza riscului de inundație și a terenului destul de mic și a pământului moale

Blocul are câte o piscină privată la fiecare penthouse, pe lângă o altă piscină „infinită”, pe lângă spații de jacuzzi la etajul 55. Clădirea are propriul său sky bar, dar și o sală de bal, o bucătărie cu chefi profesioniști, pe lângă zone private de luat masa, un spa, un salon de înfrumusețare și o frizerie. De asemenea, bogații planetei care aleg să locuiască în acest zgârie-nori marca Aston Martin vor avea acces direct la ocean printr-o marină de yacht-uri dedicată.

Oficialii companiei au declarat că „99% dintre apartamente s-au vândut înainte ca blocul să fie inaugurat”, iar prețurile au variat între 1,5 milioane de dolari și 8,5 milioane de dolari pentru apartamentele obișnuite. Cel mai ieftin penthouse a costat 16 milioane de dolari, iar clienții și-au putut personaliza aspectul interior și au putut alege mobiliar la comandă, interioarele fiind ornate cu anumite detalii tipice Aston Martin la care a contribuit echipa de design a companiei auto.

Aston Martin nu a reușit să vândă nici 1.000 de mașini în primele trei luni ale anului

În timp ce reușește să vândă sute de apartamente de lux, Aston Martin nu poate să găsească clienți pentru mașinile sale exclusiviste. În primul trimestru din 2024, compania a comercializat doar 945 de mașini la nivel mondial, o scădere de 26% față de aceeași perioadă a anului trecut. Președintele Lawrence Stroll nu este, însă, îngrijorat.

Aston Martin DBX 707, SUV-ul care ar trebui să salveze compania. Sursă foto: Aston Martin

„Vânzările au reflectat perioada de tranziție pe care o traversăm”, a declarat acesta citat de Automotive News. Aston Martin a lansat în ultimele luni mai multe modele noi, inclusiv ultima generație Vantage și noul DB12. Producția modelelor anterioare a fost oprită, dar această trecere s-a soldat cu vânzări mai slabe decât se așteptau experții.

Veniturile pentru această perioadă au fost în scădere cu 10% și au atins 334 milioane de dolari, cu câștiguri de aproape 25 milioane de dolari înainte de aplicarea taxelor. Acestea au fost cu 34% mai mici față de ceea ce a înregistrat Aston Martin în primele trei luni din 2023. În curând, britanicii vor avea un nou CEO în persoana lui Andrew Hallmark, cel care a părăsit șefia Bentley pentru a preluat Aston Martin. De asemenea, Stroll continuă să caute investitori după ce a atras Fondul de Investiții Publice din Arabia Saudită.

Sursa foto: Aston Martin

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri