"Vanzarile din centrele comerciale au scazut cu 20-40% in acest an fata de 2008 si au fortat retailerii sa vanda marfa la preturi mai mici, inainte de a ajunge in outlet, astfel incat acum nu observam o diferenta prea mare intre marfa din outlet si cea din mall-uri”, a explicat George Patrascu, broker in cadrul diviziei de retail a Colliers.
Pe langa acestea, preturile din singurul outlet din Romania au ramas inca prea mari, reducerile nu sunt foarte vizibile comparativ cu preturile colectiilor noi, asa ca nu este atractiv petru cumparatorii sa mearga pana la periferia orasului pentru preturi insesizabil mai mici.
"Comparativ cu proiecte asemanatoare din vestul Europei, centrului comercial de tip outlet din Romania ii lipsesc partea de entertainment si oferta de branduri premium la preturi accesibile. In prezent, piata depinde foarte mult de increderea consumatorului, puterea de cumparare, banci si intrari noi in materie de branduri", a adaugat consultantul Colliers.
In opinia sa, revigorarea o sa fie lenta, probabil in ritmul revenirii pe o panta ascendenta a economiei noastre, care va da incredere consumatorului, investitorilor si bancilor.
Printre marcile prezente in Fashion House se numara Puma, US Polo Assn., adidas, Famous Brands, Benetton, Mango, Stefanel, Replay, Mobexpert, Levias, Ipekyol, B&B Collection, Otter sau Timberland/Nautica.
La nivelul intregii Europe, sunt peste 170 de centre comerciale de tip outlet, cu circa 2,5 milioane mp de spatii inchiriabili. Principalii operatori sunt McArthurGlen (cu 18 centre deschise), Realm (12) si Neinver (10), primii doi fiind britanici, in timp ce ultimul este spaniol.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: