Minimum trei sferturi din comerţul mondial (75%) are loc prin canale de vânzări indirecte, însă numai o treime dintre companii le valorifică adecvat, arată un studiu de specialitate, finalizat la nivelul lunii aprilie 2024.

Conform datelor centralizate de Horvath şi Channel Advisors, 80% dintre executivi consideră aceste canale de vânzări indirecte ca fiind importante şi doar un sfert dintre companii dispun de instrumentele, cunoştinţele şi datele necesare pentru a-şi construi şi gestiona o reţea eficace de parteneri.

Studiul, intitulat "Potenţialul neexploatat al Canalelor de Vânzări Indirecte", evidenţiază faptul că vânzările prin parteneri pot genera beneficii, precum: intrarea pe o piaţă mai extinsă; acces la expertiza specializată a partenerilor; diminuarea provocărilor de natură logistică; reducerea cheltuielilor de marketing şi vânzări.

Estimările incluse în cercetare relevă că organizaţiile care activează în sectoarele de manufacturing, sănătate/pharma, IT&C şi servicii financiare obţin cele mai mari venituri prin parteneri, unele chiar de peste 75%.

Cu toate acestea, două treimi dintre companii consideră că nu valorifică pe deplin aceste beneficii. Astfel, una din cinci firme nu are suficiente date pentru a înţelege potenţialul partenerilor şi doar una din trei companii îşi planifică activitatea de vânzări împreună cu partenerii.

În ceea ce priveşte sprijinul oferit partenerilor, acesta este preponderent doar parţial (57%), iar referitor la monitorizarea performanţelor partenerilor, aceasta se face insuficient (55%) sau deloc (11%).

Horvath este una dintre cele mai importante companii internaţionale, independente, de consultanţă în management, prezentă şi pe piaţa din România, începând cu anul 2005. În prezent, compania are birouri în: Germania (Berlin, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg, Munchen şi Stuttgart), Austria, România, Elveţia, Ungaria, Arabia Saudită şi Emiratele Arabe.

Channel Advisors oferă consultanţă în gestionarea reţelelor de parteneri pe pieţe din România, Bulgaria, Ungaria, Cehia şi Slovacia.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri