Loveste si fugi. Sau, daca nu poti lovi, ţncearca macar sa tii pasul cu ceilalti. ╬n linii mari, asa se defineste piata investitiilor serioase din Internetul modern. ╬n lumea virtuala, proprietatea are o valoare discutabila. Iar modul in care se dobandeste faima ţn Internet ramÔne aproape un mister. Uneori este mult mai important sa tii pasul cu realizarile concurentei decÔt sa ai idei geniale. Altfel, succesul ţn e-commerce ramÔne o himera.
Plictiseala utilizatorului de Internet arunca la cosul de gunoi, deopotriva, idei geniale si initiative norocoase. Termeni precum äblogô, äpodcastô (ţnregistrare audio, accesibila online), äRSSô (o modalitate facila de a prelua continut din anumite website-uri) vor fi ţnvechiti ţn cÔtiva ani. Utilizatorul modern are o foame impresionanta de noi provocari pe care uneori Internetul nu le mai poate oferi.

Timpul ţn care un utilizator se plictiseste de o aplicatie web este probabil de cateva luni, cel mult doi ani. Si aceasta regula este valabila numai daca vorbim de idei geniale. Astazi este la moda conceptul de retea sociala (äsocial networkingô). Comunitati de oameni, unite de aceleasi pasiuni, de aceeasi profesie, precum si de multe alte interese comune se ţntÔlnesc online, ţntr-un spatiu care le este destinat. Schimba informatii, ţncheie parteneriate, se casatoresc, cumpara diverse produse.

Classmates.com au ţnceput

Primul website care a ridicat chiar de la ţnceputuri pretentii de retea sociala a fost Classmates.com. Site-ul, inaugurat ţn 1995, oferea posibilitatea tuturor celor interesati sa-si gaseasca fostii colegi de scoala. Primele comunitati virtuale de moda noua au aparut abia dupa anul 2000. ╬n prezent, diverse fonduri de investitii de peste Ocean ofera sume importante unor initiative de social networking. Aproape ca nu exista zi ţn care sa nu auzim de o noua retea.

Nici marile companii nu lasa tendintele sa treaca neobservate. Google are propria sa retea sociala: Orkut.com, lansat ţn 2004. Yahoo! a lansat, ţn martie 2005, reteaua Yahoo 360. Microsoft a anuntat la ţnceputul acestei luni ca relanseaza, la vara, proiectul Wallop.com.

MySpace schimba regulile

PÔna la ei, conceptul de retea sociala nu era interesant pentru investitori. Tom An-derson si Chris DeWolfe au lansat MySpace.com la sfÔrsitul anului 2003. Cei doi parteneri s-au ţntÔlnit initial ca angajati ţn cadrul unui proiect care urma sa dea faliment ţn scurt timp. Au ramas ţnsa prieteni, iar ideea lor, de a lega online oameni care ţmpart aceleasi pasiuni, a fost punctul de plecare pentru constructia unui website cu peste 43 de milioane de utilizatori ţnregistrati (ţn luna aprilie 2006). ╬n acest moment, potrivit estimarilor MySpace.com, 16.000 de utilizatori se ţnregistreaza ţn fiecare zi ţn website. Utilizatorii pot folosi MySpace.com pentru a-si gasi prieteni, parteneri de afaceri, chiar si parteneri de viata. Traficul de Internet a depasit asteptarile celor doi creatori. ╬n prezent, MySpace ţnregistreaza mai multe afisari ale paginilor decÔt Google sau AOL.

Website de 580 milioane dolari

╬n iulie 2005, News Corp, compania detinuta de mogulul media Rupert Murdoch, a facut prima sa mare achizitie exclusiv ţn Internet. A cumparat Intermix Media, proprietar al MySpace.com, la momentul la care acesta ţnregistra un trafic care ţl plasa pe locul 5 ţn topul celor mai vizitate website-uri din SUA. Pretul achizitiei a fost de 580 de milioane de dolari. Achizitia News Corp. avea menirea de a directiona trafic spre website-urile Fox TV. News Corp. nu pare sa se fi oprit aici cu investitiile ţn retele sociale. La jumatatea lunii aprilie 2006, a investit 3,5 milioane dolari ţn SimplyHired.com, un website care contine peste 5 milioane de anunturi de joburi din SUA. Scopul investitiei News Corp. a fost acela de a completa serviciile MySpace prin cereri si oferte de joburi.

╬n fiecare zi apar noi retele care ataca nise din ce ţn ce mai reduse, cum ar fi MeshTennis.com (dedicat celor care doresc sa-si gaseasca parteneri pentru partide de tenis de cÔmp), Joga.com (o colaborare ţntre Google.com si Nike.com, dedicat iubitorilor fotbalului), GolfSpinner.com (dedicat iubitorilor de golf), CarSpace (masini) sau Dogster.com (pentru detinatorii de cÔini).

Polonia, Ungaria, RomÔnia

Grono.net e cel mai mare website bazat pe ideea de social networking, ţn Polonia. Website-ul le permite utilizatorilor sa publice fotografii, sa identifice evenimente culturale, sa vÔnda proprietati ori sa-si gaseasca un job. ╬n schimbul platii unui abonament modic, utilizatorii ţsi pot deschide si modera propriul forum, pot participa la concursuri online, pot ţncarca ţn website fotografii de dimensiuni mari ori pot scapa de reclamele afisate ţn paginile website-ului. Pentru a va putea ţnregistra ţn grono.net, e nevoie sa aveti o invitatie din partea unui membru al website-ului. ╬n aprilie 2006, website-ul avea peste 800.000 de membri.
iWiW.net (abreviere pentru International Who is Who) este principala retea sociala din Ungaria. ╬n aprilie 2006, avea peste 500.000 de membri ţnregistrati si peste 15 milioane de convorbiri ţntre membri. ╬nregistrarea se face doar pe baza unor invitatii. Pentr cei interesati, website-ul are si o interfata ţn limba romÔna. ╬n RomÔnia, Neogen este una dintre companiile care s-a orientat foarte clar spre construirea unor retele de social networking.

Compania ofera celor interesati un spatiu ţn care sa publice si sa citeasca anunturi de mica publicitate, ţn care sa ţsi gaseasca joburi sau sa discute cu grupuri de prieteni. Un alt exemplu este www.colegi.ro, lansat ţn 2000, care promite utilizatorilor ca ţsi pot regasi colegii din liceu, facultate ori gimnaziu.

Adevarate mine de aur

Abonamente, anunturi de mica publicitate si publicitate online. Acestea sunt posibilitatile prin care o retea sociala poate ţncasa bani de la utilizatorii sai. Abonamentele sunt, de obicei, modice ca valoare si reflecta sustinerea proiectului de catre membrii comunitatii. Anunturile privesc, ţn special, piata imobiliara si piata fortei de munca. Dintre toate sursele de profit, publicitatea online pare ca va avea cea mai mare pondere. Acest lucru este posibil datorita modului ţn care retelele sociale reusesc sa tinteasca utilizatorii cu mesaje publicitare adaptate nevoilor acestora.
Aboneaz─â-te pe

Calculator Salariu: Afl─â c├ó╚Ťi bani prime╚Öti ├«n m├ón─â ├«n func╚Ťie de salariul brut ┬╗

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat ├«n 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari juc─âtori din industria rom├óneasc─â de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezen╚Ť─â pe pia╚Ťa media, ne-am propus s─â fim o surs─â de inspira╚Ťie pentru mediul de business, dar ╚Öi un canal de educa╚Ťie pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiar─â.├Än plus, Wall-Street.ro are o experien╚Ť─â de 10 ani ├«n organizarea de evenimente B2B, timp ├«n care a sus╚Ťinut peste 100 de conferin╚Ťe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&s─ân─âtate sau imobiliare. Astfel, am reu╚Öit s─â avem o acoperire complet─â - online ╚Öi offline - pentru tot ce ├«nseamn─â business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din sec╚Ťiunea Special »



Setari Cookie-uri