Posta Romana urmeaza sa semneze in octombrie contractul cu Patria Bank prin care devine furnizor de servicii financiare si pregateste in acelasi timp alte dezvoltari tehnologice, a declarat intr-un interviu acordat wall-street.ro Alexandru Petrescu, CEO al operatorului postal, la un forum despre inovatie sustinut de MasterCard.

De altfel, Petrescu mentioneaza ca Posta Romana se uita cu interes la tehnologiile dezvoltate de MasterCard, atat cele folosite in zona de consumer banking, cat si aplicatii de plata pentru zona de curierat. Desi nu a fost foarte explicit, inarmarea postasilor cu POS-uri mobile ar putea fi una dintre inovatiile pe care le va testa Posta Romana alaturi de MasterCard, mai ales ca gigantul din zona FinTech a inceput deja sa lucreze cu banci, asiguratori si curieri pentru instalarea acestei facilitate la plata. De asemenea, si livrarea beneficiilor sociale pe carduri prin Posta Romana poate fi un proiect viabil in strategia de dezvoltare a operatorului postal.

Despre plata beneficiilor sociale pe carduri, dar si despre eliminarea hartiei in banking, vorbim joi, 6 octombrie, la Banking 2.0. Inscrieti-va acum pentru a participa la dezbatere, la care va fi prezent si ministrul Muncii, Dragos Pislaru.

“Suntem condamnati sa sarim etape, de la o perioada cu o lipsa cronica de investitii, la tehnologii moderne. In aceasta companie nu s-a investit nimic de 10 ani, nici macar in mentenanta financiara. Astazi, ne gandim la mobile POS, avem deja o aplicatie care poate fi descarcata pe Android si iOS, iar site-ul Postei s-a transformat intr-o platforma de tranzactii. Nu mai este un site tipic pentru o companie de stat. Cumparam chiar si Google AdWords si intentionam sa aducem site-ul ca generator de venituri in urmatoarele 24 de luni, pana la nivelul veniturilor unui judet”, a declarant Petrescu cu ocazia MasterCard Innovation Forum.

Evident ca toti asteapta schimbarea, insa schimbarea nu se intampla intr-o joi la 4. Schimbarea este un parcurs, cere consecventa, cere un efort concertat din partea tuturor factorilor de decizie, a actionarului, dar si din partea reglementatorului, care la randul lui trebuie sa isi actualizeze reglementarile la nivelul practicilor europene.

Alexandru Petrescu

Contractul cu Patria Bank, pe ultima suta de metri. In ce judete va incepe proiectul pilot

Posta Romana se afla in ultimul stadiu inainte de a deveni oficial furnizor de servicii financiae, in baza parteneriatului cu Patria Bank. Procesul prin care Posta a intrat pe zona de servicii financiare a inceput in septembrie 2013, cand a lansat o invitatie bancilor de a incheia un parteneriat pentru a vinde servicii financiare simple, “tipice pentru clientul care trece pragul unui oficiu postal” (card de credit, card de salariu sau schimburi valutare).

Posta Romana a primit de abia in mai 2016 acordul BNR pentru parteneriat, iar acum contractul intre instituie si banca urmeaza sa fie semnat.

“Ne dorim ca in octombrie sa fim live efectiv. Va fi prin natura pilotului un cerc controlat de oficii postale. Dupa ce avem confortul ca merge ok, incepem sa extindem. Am instalat ATM-uri, am facut training-uri si am identificat 36 de oficii postale din diferite geografii ale tarii. Vor fi oficii postale din Bucuresti, Prahova si Mures, iar in 3 ani de zile vrem sa ajungem la nivelul celor 800 de unitati postale”, a explicat Petrescu.

De asemenea, seful Postei Romane ia in calcul si dezvoltarea unui portofoliu pe zona business 2 business, zona IMM-urilor, pentru ca “sunt foarte multe solicitari din partea structurilor centrale guvernamentale care isi doresc sa facem distributie de fonduri europene intreprinzatorilor din agricultura”.

“Ce canal mai bun poti sa ai decat sa primesti aceste fonduri prin Posta. O posta care ofera servicii financiare va fi intradevar o companie mult mai valoroasa, pentru ca va putea deveni un pivot in tot ceea ce inseamna retele financiare si caile de transferuri banesti dinspre zona guvernamentala spre zona business-urilor mici”, afirma Alexandru Petrescu.

Nu ajuta faptul ca in 2 ani am trecut prin 7 ministri si la fiecare trebuie sa stai sa ii explici de ce ne facem banca si ce inseamna financial inclusion.

“Asta face si restul Europei, pentru ca vedem o reducere drastica in volumul de scrisori (in ultimii 7 ani a scazut cu 40%). Noi trebuie sa substituim acel venit cu altceva, iar acel altceva sunt serviciile financiare, intermediere si chiar telecom, cum este cazul in alte tari. In continuare analizam daca putem extrage plus valoare si din zona de telecom”, adauga CEO-ul Postei Romane.

Nu ne propunem sa fim cu banca la fiecare 3 usi in Bucuresti, in Cluj si Brasov. Noi vrem sa fim in zonele in care nu exista servicii financiare sau nu exista intr-o proximitate satisfacatoare majoritatii clientilor.

Petrescu a mai subliniat faptul ca Posta Romana a investit in ultima perioada in modernizarea flotei de automobile si dotarea celor 900 de masini cu sisteme GPS, ceea ce a dus la o scadere cu 30% a costurilor cu combustibilul.

Posta Romana este controlata de stat, prin Ministerul Comunicatiilor, care detine 75% din actiuni, in timp ce Fondul Proprietatea are o participatie de 25%. In primul semestru din acest an, Posta a inregistrat un profit net de 15,8 milioane de lei (3,5 milioane de euro), in crestere cu 2,5% fata de aceeasi perioada din 2015. Compania estimeaza un profit brut de 4 milioane lei in 2016, de aproape cinci ori mai mic fata de cel realizat anul trecut, pe fondul cresterii veniturilor cu 6,6%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri