Alex Cernatescu, Infinit Solutions: Mi-ar placea sa vad si mai multa iubire intre programatori si creativi

Una dintre tedintele majore in mediul online din Romania este digitalizarea in masura din ce in ce mai mare a interactiunilor cu consumatorii, atat inainte de cumparare (in campanii), dar din ce in ce mai mult si dupa – loializare si parte digitala in tot procesul de post-vanzare, spune, intr-un interviu exclusiv cu wall-street.ro, Alex Cernatescu, manager si co-fondator al agentiei digitale Infinit Solutions.

Grupul Infinit (Infinit Agency + The MasterPlan) va inchide anul cu 2,2 – 2,4 milioane de euro pe Romania, fiind, astfel, una dintre cele mai mari agentii independente de digital din Romania.

Printre proiectele la care lucreaza sau a lucrat Infinit Solutions se numara platforma de comunicare digitala Barbati Puternici si campaniile Tantum Verde din jurul ei unde au reusit sa aiba rezultate “ca de TV” cu media online. Totodata, Alex puncteaza si campania Skoda Fabia Lady, unde, alaturi de Skoda, au propus doamnelor si domnisoarelor perechi de pantofi asortati cu mainile din oferta Color Concept.

Totodata, compania se ocupa de proiecte video ale brandului Borsec.

“Cea mai accentuata tendinta pe care o vad e aceea de mutare a brandurilor catre “e-commerce”, de “business transformation” spre digital sau “digital transformation”. Aici nu ma refer doar la e-shop-uri (desi am construit in 2016 deja de doua ori mai multe e-shop-uri decat in anul precedent), ci si la digitalizarea in masura din ce in ce mai mare a interactiunilor cu consumatorii, atat inainte de cumparare (in campanii), dar din ce in ce mai mult si dupa (loializare si parte digitala in tot procesul de post-vanzare)”, puncteaza el.

Ca sa faca fata acestei nevoi, singura sansa a agentiilor este de a integra vertical serviciile catre branduri intr-un mod corect – “ca sa fac o semi-gluma - clientii vor “Omni Channel” – noi trebuie sa livram “Omni Service” la nivel de grup”, spune el.

Clientii au inceput sa aiba de asemenea nevoie sa vada orice “asset digital”, nou sau existent, ca parte din ecosistemul lor de brand.

Citeste si:
Electrica si-a acoperit pierderea din primul trimestru
Electrica si-a acoperit...

Practic isi doresc sa vada impactul oricarui landing page sau mini site sau a oricarei activari in tot ceea ce inseamna brandul in digital, nu doar punctual cum era de multe ori pana acum”.

De asemenea, se mai intalneste tendinta de automatizare – de exemplu “machine learning”-ul devine din ce in ce mai important atat pe partea de automatizare business, smart reporting, acces la insighturi mai rapid, analiza de date si sintetizare aproape instanta in concluzii si actiuni, dar si efectiv pe partea de campanii media.

“In 2017 cred ca o sa vedem un impact masiv al acestei zone de automatizare inteligenta si pe partea de customer service. Ma refer la interactiunile cu consumatorii care pot fi programate mult mai bine si creeaza mult mai bine, mai ales in campanii, ceea ce noi numim “the relationship before the relationship”. Ca sa concluzionez si sa sumarizez - cred ca in cativa ani, orice o sa cumperi (de la pantofi la bere sau de la o asigurare la un credit sau la masini sau orice intre) va trebui sa te gaseasca, sa te invite si sa te primeasca digital, sa te implice, apoi in timp ce decizi sa te ajute si apoi dupa ce cumperi sa vina si cu o aplicatie sau doua de mobil pe langa produs sau in completarea lui”, subliniaza Alex Cernatescu.

Ce doresc diferit clientii?

Avand in vedere ca vedem, pe langa campanii de la always on, la lead generation si promotii, din ce in ce mai multe proiecte de comert online, CRM, loyalty, infrastructura de marketing, au inceput sa isi doreasca si sa aprecieze mult echipele inhouse mai ales pe partea de tehnologie, spune managerul Infinit Solutions.

Citeste si:
Apartenenta la UE, esentiala pentru capitalismul din Romania
Viorel Vasile, Safety Broker:...

Ei isi doresc siguranta si, datorita faptului ca IT-ul a inceput sa faca parte din ce in ce mai des din echipele de proiect alaturi de marketing si vanzari, doresc ca agentia cu care lucreaza sa fie un interlocutor bun atat pe creatie, marketing, comunicare, advertising, media, dar si pe zona de IT.

Degeaba ai idei minunate daca nu le poti implementa corect tehnic sau le faci in “outsource” dupa ce le vinzi, mai spune el.

De asemenea vor centralizarea responsabilitatii pe partea de rezultate adica sa poti sa raspunzi centralizat incepand de la creatie, trecand prin implementare si pana la media.

“Au inceput sa puna pret si mai mult pe strategie, pe a intelege foarte clar cum functioneaza consumatorii lor in acest mediu, ce canale folosesc, cum, unde, cand. Ma uit ca in 2016 nu cred ca Infinit si The MasterPlan sa fi avut vreo campanie care, pana la zona de creatie, sa nu treaca prin zeci de slide-uri de analiza si interpretare date, de analiza traseu consumator, comportament consumator si asa mai departe”, continua Alex Cernatescu.

Citeste si:
Iohannis: Noul guvern sper ca va veni dupa saptamana viitoare
Iohannis: Noul guvern sper ca...

Ce ar schimba la piata de digital din Romania

Daca ar putea schimba ceva la piata de digital din Romania, managerul Infinit Solutions ar imbunatati constant accesul clientilor dar si al oamenilor din industrie catre educatie in domeniu digital, pentru ca dorinta exista si e foarte puternica.

“Partea frumoasa e ca putem impacta direct acest lucru prin programul nostru educational Infinit Academy - aici este un exemplu de curs Infinit Academy, cel mai de success al nostru, care de la lansare a reusit sa aiba cateva zeci bune de cursanti din industrie si ruleaza full house de atunci”, spune el, vizibil mandru.

Totodata, ar mai imbunatati capacitatea de evaluare corecta a agentiilor, adica ar explica importanta unei echipe interne vertical integrate in agentie, ar recomanda intrarea in detalii sub “ideea e foarte buna” si la lucruri de genul “cum o implementati?”, “aveti intern tehnologia?” si asa mai departe.

Cum apreciaza evolutia pietei

Aici, Alex este foarte sigur de faptul ca “nu exista nicio indoiala – a evoluat!”.

“Pot deja sa fac comparatii cu celelate teritorii in care este Infinit prezenta si Romania este clar early-adopter pe multe tehnologii si metodologii dar in continuare in afara se pune accent pe lucrul bine facut chiar daca nu e cea mai noua versiune. Cred ca daca s-ar combina atitudinea fata de calitate de afara cu “drive”-ul romanilor pentru inovatie si creativitate am putea cuceri lumea”.

Provocari in extinderea internationala

Ca de obicei, cea mai mare provocare este scalarea echipei si crearea unui sistem de comunicare unificat intre tari.

“O alta provocare pe care ne-am creat-o noi ca sa fiu sincer este sa avem un sistem prin care sa facem transfer de cunostinte si experienta intre tari cat mai “real time”. Vrem practic sa oferim servicii clientilor din Romania cu ce invatam mai bun in Olanda sau in Germania si invers”, spune el.

Din pacate, deschiderea clientilor romani pentru proiecte “out of the box” nu este foarte mare. “Am reusit sa avem cateva proiecte mai iesite din comun in ultima vreme (de exemplu campanie pe Waze) si suntem foarte fericiti din acest motiv, dar inca deschiderea nu este atat de mare cat ne-am dori”, spune el.

“As sfatui clientii sa testeze tot timpul, sa aiba o strategie clara si bine definita, dar sa puna deoparte niste buget si niste curaj sa testeze, chiar daca putin dar sa fie constant – le garantez surprize placute”, mai spune el.

Ce s-ar putea face mai bine pe piata de proiecte de digital advertising in Romania?

“Mi-ar placea sa vad si mai multa iubire intre programatori si creativi, sub ochii aprobatori ai colegilor de la media. Pe scurt mai multe proiecte integrate”, puncteaza Alex Cernatescu.

“Peste tot vezi numai “am facut site”, am facut “campanie de facebook” sau “am facut viral” si asa mai departe, proiecte digitale pe gandire clasica, in “burst”-uri. As vrea sa vad mai multe exemple de genul “am analizat piata, brandul si asseturile digitale existente, am sintetizat insight-urile, am facut creatia, am implementat-o digital printr-un asset, am pus un CRM in spatele asset-ului, am facut strategia de media, am ales canalele, am facut bannerele, mesajele etc. per tip de canal, am rulat campania/campaniile media, am optimizat pe parcurs-ul campaniei atat media, cat si mesaje bazat pe feedbackul realtime, si uite rezultatul in lead-uri de exemplu si in vanzari dupa. Am tras concluziile acestea, continuam asa”, continua Alex.

De mai multi ani, consumatorul e “always on, always connected”, deci comunicarea online de brand corecta in 2016 trebuie facuta stil maraton de lunga durata, nu stil sprinturi. “Si asta trebuie sa se vada din ce in ce mai mult in proiectele de digital – la noi inclusiv”, spune, zambind, Alex Cernatescu.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Mandachi: Sa nu mai fie diferente intre privati si bugetari