Salariul ramane factorul care influenteaza cel mai mult decizia de a aplica la un job a unei persoane aflate in cautarea unul loc de munca, in ciuda numeroaselor beneficii extra salariale pe care le acorda companiile. Andrei Frunza, CEO eJobs, cel mai mare site de recrutare, arata ca anunturile care au salariul afisat primesc cu 50% mai multe CV-uri, fata de cele in care oferta se poate negocia la interviul de angajare.

Aceste lucru este important sa fie cunoscut de angajatori, in contextul in care in ultimul an, unul dintre cele mai fierbinti subiecte din piata muncii este deficitul de candidati, iar companiile sunt constant in cautarea de solutii pentru a gasi potentiali angajati.

"In piata locala nici candidatii, nici angajatorii nu sunt suficient de transparenti cu informatiile salariale, desi in alte piete informatia aceasta (privind salariile - n.red) exista. Cu siguranta, ratele de aplicare la joburile in care salariile sunt mentionate sunt mai mari cu pana la 50%", a explicat Andrei Frunza.

Potrivit acestuia, de multe ori angajatorii aleg sa nu faca publica oferta salariala inca din anuntul de angajare, pentru a putea negocia cu candidatii la interviurile de angajare.

"Incercam sa le explicam ca sunt intr-un proces de vanzare. Angajatorii insa sunt destul de reticenti si cred ca este vorba despre atuurile pe care le au in negociere", a precizat seful eJobs.

Noi spunem de ceva timp povestea asta, cautam impreuna cu companiile solutii de a eficientiza procesul de recrutare

- Andrei Frunza, eJobs -

Brand de top versus companie mica

Andrei Frunza mai arata ca sanse mari de a atrage un numar important de candidati au in general companiile foarte cunoscute, insa si firmele mici pot deveni atractive prin proiectele in care vor sa implice viitorii angajati.

"Brandul atrage in orice industrie, relationarea emotionala cu un brand este importanta, si sunt tot mai mari bugetele pe care companiile le aloca in zona de employer branding, tocmai pentru a-si face angajatii fericiti, precum si pentru a atrage aplicanti. Pe de alta parte, o companie mica poate atrage candidati prin proiecte interesante, libertate si flexibilitate oferite angajatilor", a explicat Frunza.

Nivelul salarial nu mai reprezinta principalul factor de convingere a candidatilor in anumite industrii. Firmele construiesc pachete din ce in ce mai interesante pentru a atrage candidati

Citeste si:
Cristian Seidler vine la HR 2.0 -Ce îi motivează pe angajați în...
Cristian Seidler, deputat...

- Andrei Frunza, eJobs -

Andrei Frunza arata anterior ca numarul de anunturi a crescut exploziv in ultimii ani si doar in 2016 s-a inregistrat aproape o dublare fata de anul anterior, eJobs avand disponibile 30.000 de pozitii deschise pe site in fiecare luna, ceea ce inseamna 10.000-12.000 de anunturi.

Infiintat in 1999, eJobs este primul portal de recrutare online lansat in Romania. Utilizat in prezent de peste 3,3 milioane de profesionisti, eJobs.ro ofera acces la locuri de munca in cadrul celor mai importante companii din tara. eJobs Group SRL face parte din trustul Ringier Romania, membru Ringier AG. Compania are 47 de angajati si estima afaceri de sase milioane de euro in 2016, in crestere de la 3,8 milioane de euro in anul anterior.

Foto:nitsawan katerattanakul, Shuterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri