In afara formatelor mari de magazine (large grocery) a caror pondere a crescut anul trecut cu 3% pana la 18.088 de magazine, celelalte formate au bifat scaderi pe linie: magazine mici (-9%, 21.781 locatii), magazine medii (-3%, 26.279 locatii). Situatia este si mai grava in cazul chioscurilor, numarul acestora scazand cu 16%, pana la 2.146 magazine, arata datele Nielsen Romania.

Ca valoare, retailul modern reprezinta o piata care va atinge la finalul anului 27 de miliarde de lei, ponderea cea mai mare fiind detinuta de produsele alimentare (56%), urmate de produsele non-alimentare (20%), bauturi alcoolice (16%) si bauturi non-alcoolice (9%). Comertul traditional este estimat sa ajunga la 23 miliarde de lei pana la finalul anului, structura fiind urmatoarea: 39% produse alimentare, 35% bauturi alcoolice, 15% bauturi non-alcoolice, 11% produse non-alimentare.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont