Dintr-un total de 2,5 milioane de bagaje, peste 5.000 au fost pierdute sau furate, potrivit datelor transmise de o companie de transport aerian, citat de Digi24.ro. Pentru bunurile pierdute, compania a platit circa 100.000 de euro.

In fiecare an, aproximativ 30 de milioane de bagaje se pierd in cele mai tranzitate aeroporturi ale lumii. In ciuda nenumaratelor cazuri in care pasagerii raman fara bagaje, turistii nu isi fac asigurare pentru bagaj, in vreme ce altii nici nu stiu ca au la dispozitie acest serviciu.

In cazul in care bagajul a fost pierdut, a intarziat sau a fost deteriorat, pasagerul trebuie sa depusa o reclamatie, Property Irregularity Report la serviciul specializat din cadrul aeroportului, care contine datele de identificare, ale zborului si ale bagajului inregistrat, precum si datele necesare identificarii acestuia (tipul geamantanului, culoare, dimensiuni, etc.) si, apoi, trebuie transmisa o cerere de despagubire catre compania aeriana. Pentru bagajul deteriorat/distrus reclamatia se formuleaza imediat dupa descoperire, dar nu mai tarziu de 7 zile de la data primirii bagajului, potrivit Centrului European al Consumatorilor din Romania.

Drepturile pasagerilor in cazul bagajului pierdut, intarziat, deteriorat

In cazul in care bagajul este pierdut (nu este gasit in 21 de zile de la reclamare), pasagerul trebuie sa primeasca contravaloarea geamantanului, a obiectelor din bagaj si a celor de stricta necesitate achizitionate pentru a le inlocui pe cele pierdute.

In cazul in care bagajul a intarziat (este gasit si predat in termen de 21 zile), pasagerul are dreptul la o suma de bani pe care o poate utiliza pentru achizitionarea produselor de stricta necesitate (igiena, ingrijire personala, etc.) sau i se pot restitui banii platiti pentru obiectele de stricta necesitate achizitionate pe cont propriu.

In cazul bagajului deteriorat/distrus, pasagerul trebuie sa primeasca contravaloarea obiectelor deteriorate/distruse.

Documente necesare pentru despagubire

In cazul bagajului pierdut, pasagerul trebuie sa prezinte reclamatia (Property Irregularity Report), tichetul de imbarcare, eticheta bagajului, lista cu obiectele din bagaj insotita de dovada valorii acestora prin documente fiscale, lista cu obiectele de stricta necesitate achizitionate pentru a le inlocui pe cele pierdute insotita de dovada valorii acestora.

In cazul bagajului intarziat, pasagerul trebuie sa prezinte Property Irregularity Report, tichetul de imbarcare, eticheta bagajului lista cu obiectele de stricta necesitate achizitionate pentru a le inlocui pe cele pierdute insotita de dovada valorii acestora.

Pentru bagajele deteriorate/distruse, trebuie prezentate Property Irregularity Report, tichetul de imbarcare, eticheta bagajului, lista cu obiectele deteriorate/distruse din bagaj insotita de dovada valorii acestora prin documente fiscale, raport de service din care sa rezulte suma necesar a fi platita pentru repararea geamantanului sau imposibilitatea repararii acestuia, dupa caz.

Regulile privind acordarea despagubirii

De regula, companiile aeriene nu isi asuma raspunderea pentru obiectele fragile din bagaj, pentru obiecte de valoare (bijuterii, telefoane mobile, camere video, calculatoare), chei, documente si alte asemenea obiecte de valoare. Pentru a evita excluderea acestora se recomanda incheierea unei asigurari de bagaje.

Determinarea sumei acordate pentru obiectele din bagaj se face prin aplicarea unui grad de uzura de pana la 10% pe an din valoarea dovedita a obiectelor. Daca nu pasagerul nu poate proba valoarea obiectelor din bagajul pierdut, se acorda o despagubire in functie de greutatea bagajului (20 euro/kg).

Citeste si: Flight Refund: Pasagerii au pierdut peste 34 MIL. euro in 2018

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri