Airbus SAS si Boeing Co. vor construi un numar record de avioane in acest an, sfidand recesiunea si scaderea traficului, insa ar putea compensa excesul prin reduceri masive ale productiei in 2011, relateaza Bloomberg, citat de NewsIn.
Cei mai mari producatori de avioane din lume ar putea fi nevoiti sa reduca productia cu pana la 30% in 2011, potrivit unui sondaj derulat de Bloomberg in randul a 15 analisti si consultanti din industrie. Modelele Boeing 737 si Airbus A320 au cea mai mare pondere in vanzari.

Constructorii se bazeaza pe avioanele de tipul celor doua modele pentru a finanta alte proiecte, printre care Boeing 787 Dreamliner, care este cu peste doi ani in urma programarii. Reducerea productiei ar afecta o industrie de sute de distribuitori, ce produc trenuri de aterizare, scaune si usi pentru avioanele ce au un pret de circa 70 milioane dolari si sunt construite in aproximativ un an.

"Ne apropiem tot mai mult de realitate, si anume de faptul ca exista o capacitate de zbor excedentara", a declarat analistul independent Chris Tarry, care monitorizeaza industria de peste 20 de ani.

Boeing, care a dominat industria de decenii, este mai obisnuit sa ajusteze productia, reducand-o cu o treime in ultimele recesiuni. Airbus, ce avea numai 20% din cota de piata la inceputul anilor '90, a evitat reducerile, incetinind numai ritmul de crestere. In plus, legislatia europeana a muncii ingreuneaza posibilitatea ca Airbus sa faca disponibilizari in caz de declin al activitatii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri