Casa, cu mansarda si subsol, a fost construita de un general veteran in Primul Razboi Mondial pentru una dintre fiicele sale. Ulterior, a fost nationalizata in 1950 si retrocedata in anii 2000 unui nepot. Acum, aceasta adaposteste unul dintre cele mai aratoase showroom-uri/ceainarii din Bucuresti.

Este vorba de noul showroom Retro Boutique, magazin de mobila si decoratiuni in stil vintage, lansat in 2011 de doi romani, Octavian Manescu si Rodica Milea.

“Anul trecut am generat vanzari online de circa 300.000 de euro si, in termen de doi ani, vrem sa atingem jumatate de milion de euro”, spune Octavian.

Retro Boutique se adreseaza in special persoanelor cu venituri medii si mari, care doresc sa isi aranjeze casa “la comanda”, cu produse unice, subliniaza antreprenorul. “Avand in vedere targetul mai exclusivist, ne asteptam la circa 1000 de vizitatori pe luna in showroom”.

Acesta are 200 de metri patrati. La parter este, printre mobila aranjata cu gust, si o mica kitchineta unde clientii si nu numai pot bea un ceai, in timp ce la mansarda, care pastreaza lemnul original din perioada interbelica, este un spatiu mai mare destinat relaxarii.

Amenajarea spatiului a costat “zeci de mii de euro”. Retro Boutique are 5 angajati si multipli colaboratori.

Nu concuram cu IKEA sau Mobexpert

“Nu concuram cu IKEA, Mobexpert sau alti jucatori din piata de mobila. Noi ne pastram o clientela mai nisata, ne bazam pe personalizare si incercam sa aducem tot timpul piese originale”.

“De exemplu”, continua Octavian, asezandu-se intr-un scaun tapitat cu un model floral, “acest scaun este unic, facut la comanda, din lemn adus din Italia”. Costul – 1.121 de lei.

“Am inceput initial prin importuri din Asia – in principal din India, datorita modelelor interesante, dar si a preturilor mai reduse. De exemplu, au cateva creatii in special de fotolii din lemn de mango extraordinare”. Ulterior, dupa doi ani de business, compania a inceput sa dezvolte si parteneriate locale cu producatori de mobila din Romania. “Totodata, lucram si cu distribuitori de draperii sau corpuri de iluminat”.

Piata de decoratiuni si mobila a crescut in ultimii ani foarte puternic, considera antreprenorul. “Pe zona de online, mobila a crescut cu 30% insa, pe anumite segmente, piata s-a si dublat in ultimii ani”. Online-ul ramane insa o pondere foarte mica din intreaga piata de decoratiuni interioare si mobila, acoperind circa 5% din total.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri