Sherif Abdala, Gourmet Coffee: Marcile proprii au inregistrat cresteri in criza

Sherif Abdala, Gourmet Coffee: Marcile proprii au inregistrat cresteri in criza

Segmentul de marci proprii a inregistrat cresteri in perioada crizei, spre deosebire de produsele de distributie, a declarat Sheriff Abdala, seful companiei Gourmet Coffee.

"In ultimii trei ani am observat o crestere destul de mare a segmentului de marci proprii, iar aceasta directie va avea potential mare pe viitor", a explicat Abdala.

"Avem semnale de la cateva lanturi mari care isi doresc sa implementeze conceptul de marci proprii", a adaugat el, fara a da numele retailerilor.

Irina Mandoiu, Albalact: Mesaje care sa socheze

Irina Mandoiu, Albalact: Mesaje care sa socheze

“Romanului ii place sa fie socat de mesaje. De exemplu, am avut o campanie pentru Fulga in care am avut un mesaj de tipul «Castiga o vaca mai mare ca tine». A generat vanzari foarte bune a declarat Irina Mandoiu, director comercial in cadrul Albalact”, a explicat Mandoiu.

Ea a adaugat ca nu crede ca veni foarte curand momentul in care retailerii vor investi sume importante in lucruri inovative de promovare a producatorilor.

„Cu siguranta vor face parteneriate cu nou, dar in care sa cream noi experientele”, spune Irina Mandoiu.

Ioana Mucenic, Pastel: retailainment- spectacol la cumparaturi

Ioana Mucenic, Pastel: retailainment- spectacol la cumparaturi

Trebuie sa aducem in magazine ceea ce oamenilor le place din online si sa apelam la retailainment, adica sa cream o experienta interesanta pentru clientii din magazine.

10 trenduri pe care le pot aplica brandurile sau retailerii pentru a crea "retailainment":
1. Personalizeaza – o imprimanta care poate imprima pe diferite suporturi. De exemplu, Nutella lipea pe borcane nume ale clientilor
2. Realitate imbunatatita (enhanced reality)- de exemplu, poti sa afli ce masuri ai in timp real in functie de designeri. Sau un avatar care iti spune ce cosmetice ti se potrivesc.
3. Retail safari
4. Expozitii- vrem sa vedem lucruri interesante, noi
5. Emotii si stari diferite: in unele magazine, de exemplu, in cabina de proba poti scana un tag si auzi muzica potrivita. Daca vrei sa cumperi o rochie scurta, vei auzi o muzica de petrecere.
6. Informatie personalizata
7. Experienta gesturilor
8. Gamification
9. Do it yourself
10. Spectacol- dans oriental pentru a promova produsele orientale

Danone: Experienta consumatorului cu produsul este esentiala, altfel poti face 100 de evenimente degeaba

Danone: Experienta consumatorului cu produsul este esentiala, altfel poti face 100 de evenimente degeaba

Experienta pe care o are consumatorul cu produsul achzitionat, de la imaginea ambalajului la gust, este cel mai important element care influenteaza decizia de recumparare, care poate depasi 100 de activitati de promovarea, declarat Anca Stroe, director de marketing in cadrul Danone pentru Sud-Estul Europei.

Ea a explicat pe etape experienta de cumparare a unui produs de catre consumatorul final.

"Misiunea de shopping incepe inainte de a ajunge in magazin, cu toate mesajele cu care se confrunta cumparatorul - publicitate (5 ore pe zi in fata TV), mesajele de pe online (social media si forumuri), discutii cu prietenii si alte tipuri de persoane care pot influenta decizia (chiar si doctori). Consumatorul are in subconstient o idee despre ce va cumpara. Ajuns la raft, primeste alte mesaje, despre pret, ambalare, prezentare, evenimentul din jurul acestuia. In a doua etapa, are loc experienta cu produsul, de la imaginea acestuia, la consistenta produsului, pana la gust. Daca toate acestea au fost pozitive se va reintoarce sa cumpere, altfel poti face 100 de evenimente fara rezultat", a explicat Stroe.

Producatorii: Criza incurajeaza nefiscalizarea. 50% din vanzarile de vin "la negru"

Producatorii: Criza incurajeaza nefiscalizarea. 50% din vanzarile de vin "la negru"

Jumatate dintre vanzarile de vin de pe piata locala sunt nefiscalizate, realizandu-se in special pe marginea drumurilor nationale, la pet-uri, a declarat Ciprian Rosca, director comercial in cadrul companiei Cramele Recas.

"Estimarea arata ca 50% se vinde vin la pet-uri pe drumurile nationale. Este socant. Cu toate aceasta, cei de la minister sau de la ANAF aproape nu fac nimic. Sunt controale, se fac tot felul de inspectii, insa ce se reconstruieste a doua zi este mai ceva ca in «Ana si Manole»", a explicat, Ciprian Rosca.

De asemenea, Sorin Minea, presedinte al Angst, in criza consumul din Romania nu a scazut, ba chiar a inregistrat o crestere, insa cresterea a fost pe piata nefiscalizata.

Bill McCarthy, ShopperTrack: Folositi statistici si masurati continuu

Bill McCarthy, ShopperTrack: Folositi statistici si masurati continuu

„Site-urile de comert electronic sunt foarte inteligente pentru ca au cantitati mari de date si asa isi fac businessul mai bun. Iar una dintre primele intrebari pe care si le pun este cati oameni le viziteaza site-ul. De asemenea, pentru magazinul tau fizic sau pentru un mall aceasta este una dintre primele intrebari pe care trebuie sa ti le pui. Multe magazine au trafic mare, dar nu reusesc sa converteasca in vanzari. Altele fac o treaba foarte buna in convertire, dar au nevoie de mai mult trafic. Cheia este sa folosesc datele, sa masori potentialul unui magazin, sa gestionezi cozile, sa te intrebi de ce oamenii stau foarte putin intr-un magazin”, a explicat McCarthy.

Raluca Raschip, GFK: Comertul modern creste ca pondere cu 3 procente anual

Raluca Raschip, GFK: Comertul modern creste ca pondere cu 3 procente anual

„Anul acesta a fost primul in care comertul modern a fost majoritar. Hipermarketurile sunt pe primul loc cu un procent de 53%. De asemenea, discounterii cresc usor fata de 2012, Lidl avand cea mai mare contributie. 70% dintre clienti vizitau anul trecut ambele formate, adica atat magazinele din comertul modern cat si cele traditionale. In 2013, procentul a crescut la 90%, ceea ce arata ca aceiasi consumatori trec atat prin formatele moderne cat si pentru cele traditionale. Avem mai multi consumatori in formatul modern pentru ca a fost un an al extinderii al retailerilor internationali”, spune Raluca Raschip.

Avand in vedere o crestere de circa 3 procente in fiecare an a comertului modern, ponderea acestuia ar putea ajunge la 55-60% in 2015.

Milos Ryba, PlanetRetail: Magazinele de proximitate se dezvolta in centrele pentru transport

Milos Ryba, PlanetRetail: Magazinele de proximitate se dezvolta in centrele pentru transport

Magazinele de proximitate se vor dezvolta tot mai mult in centrele pentru transport precum gari sau aeroporturi, a declarat Milos Ryba, director de cercetare al planet PlanetRetail.

„Alte trenduri sunt dezvoltarea in zona de social media, tot mai multe mahazine vor comunica cu utilizatorii prin social media. Comertul va merge mana in mana cu vanzarile online, iar retaileri incep sa fie deschisi catre franciza, devin flexibili”, a mai spus Ryba.

Szofia Megyeri, Euromonitor: Discounterii si magazinele de proximitate vor performa cel mai bine in urmatorii 5 ani

Szofia Megyeri, Euromonitor: Discounterii si magazinele de proximitate vor performa cel mai bine in urmatorii 5 ani

“In urmatorii cinci ani discounterii si magazinele de proximitate vor performa cel mai bine. Discounterii pentru ca au preturi mai mici, iar cele de proximitate au marje de profit mai mari si sunt foarte aproape de oamenii din orase”, a afirmat Szofia Megyeri, analist in cercetare pentru Ungaria, Romania si Bulgaria in cadrul Euromonitor International.

Ea a adaugat ca retailul pe internet este inca mic in Europa de Est, anul acesta insemnand 3% (20,6 miliarde de euro) din intregul sector de 653 miliarde de euro.

Enescu, Daedalus: Intrarea supermarketurilor pe online va duce la cresterea platilor cu cardul

Enescu, Daedalus: Intrarea supermarketurilor pe online va duce la cresterea platilor cu cardul

Intrarea supermarketurilor pe zona de vanzari online va duce la cresterea platilor online cu cardul, pentru ca ele au un nume si oamenii au incredere in acestea, a declarat Daniel Enescu, fondatorul grupului Daedalus.

“Clientii au cumparat in ultimele 12 luni din magazine clasice, in primul rand, mancare si bauturi- (94,4%), cosmetice si produse de ingrijire, haine, electronice, IT&C. Pe de alta parte, pe online produsele IT&C si electronie sunt cele mai cumparate. A doua categorie este cea de fashion. Ne putem intreba de ce nu cumpara oamenii mancare si bautura online. Ipoteza mea ca nu exista o oferta credibila pentru asa ceva. Si cred ca intrarea supermarketurilor pe zona de vanzari online va duce la cresterea platilor online cu cardul, pentru ca acestea au un nume si oamenii au incredere mai mare. Si, desi foarte putini cumpara online mancare si bautura, dintre toate categoriile, aceste produse se cumpara cel mai des”, spune Enescu.