Carrefour va trece de 1 mld. in 2008

Carrefour va trece de 1 mld. in 2008Pentru anul acesta, retailerul francez estimeaza ca va inregistra o cifra de afaceri increstere cu 30% fata de 2006, atingand valoarea de 800 milioane de euro, potrivit declaratiilor directorului general al companiei, Jacobo Caller Celestino.

"Anul acesta, cifra noastra de afaceri va depasi 800 milioane de euro, urmand ca anul viitor sa trecem de pragul de un miliard de euro", a declarat directorul general al operatiunilor Carrefour in Romania, care a precizat ca in 2006 lantul Carefour a avut o cifra de afaceri de 609 milioane de euro in Romania.

Preconizarile pentru anul acesta sunt facute fara a lua in considerare volumul de vanzari realizat de lantul de supermarketuri Artima, intrucat compania franceza inca mai asteapta decizia finala a Consiliului Concurentei pentru finalizarea tranzactiei.

"Dupa Craciun speram sa avem raspunsul Consiliului Concurentei privind preluarea lantului Artima", a mai spus Celestino.

Carrefour Romania a semnat un acord de preluare a lantului de supermarketuri Artima, pentru 55 milioane de euro, cu scopul de a-si consolida pozitia de piata.

Rewe a batut miliardul

Rewe a batut miliardulCompania de retail Rewe Romania a inregistrat, anul trecut, pe piata est-europeana, prin intermediul diviziilor Billa, Penny Market, XXL si Selgros un total de vanzari de 3,84 de miliarde de euro.

Compania urmeaza sa mai deschida cel putin cinci unitati pana la sfarsitul anului, deschiderea lor fiind strans legata de evolutia constructiilor si a vremii.

In prezent, Rewe Romania opereaza 41 de magazine Penny Market si cinci magazine Penny Market XXL, acestea avand o suprafata medie de vanzare de 2.500 metri patrati si aproximativ 3.000 de articole in sortiment.

Expansiunea companiei vizeaza intreaga tara, in orase de peste 20.000 de locuitori. Reprezentantii companiei anuntau anul trecut investitii de 180-200 milioane de euro pana in 2011, in terenuri, cladiri, echipamente, iar pe termen lung, vizeaza o retea de 150-200 de magazine in Romania.

Metro Cash&Carry, cel mai batran retailer

Metro Cash&Carry, cel mai batran retailerAnul trecut, retailerul german Metro Cash&Carry a inregistrat vanzari de 1,43 miliarde de euro, in crestere cu 15% fata de anul precedent, iar volumul de vanzari inregistrat de Metro Group a atins suma de 60 de miliarde euro.

Metro Cash&Carry Romania, parte integranta a Metro Cash&Carry International, s-a lansat oficial in Romania in octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distributie din Bucuresti. In prezent, reteaua de magazine numara 23 de centre de distributie in Bucuresti (4 centre), in Brasov, Constanta si Timisoara cate doua centre si cate unul in fiecare din orasele Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Pitesti, Targu Mures si Arad. Metro Cash&Carry Romania este implicata activ in implementarea si dezvoltarea aceluiasi concept de vanzare si pe piata din Moldova.

Grupul german de retail Metro, ce administreaza 2.400 de hipermarketuri in 31 de tari, a anuntat la sfarsitul lunii octombrie ca profitul operational (EBIT) a crescut la 323 milioane de euro (465,5 milioane dolari) in al treilea trimestru al acestui an.

BRD, active de 10 mld. euro

BRD, active de 10 mld. euroBRD - Groupe Societe Generale are, in prezent, active de peste 10 miliarde euro, peste 2,3 milioane clienti si opereaza o retea de peste 700 de unitati. BRD are a doua capitalizare la Bursa de Valori din Bucuresti (BVB) de aproximativ 5,5 miliarde euro.

Profitul net al bancii BRD - Groupe Societe Generale a crescut cu 43% in primele noua luni ale anului fata de perioada similara a anului trecut pana la 682 milioane lei (207 milioane euro), pe fondul sporirii portofoliului de credite cu 42%.

A doua banca dupa active de pe piata romaneasca, a afisat un profit net de 417 milioane lei in primul semestru al acestui an, in crestere cu 32% fata de acelasi interval din 2006, pe fondul avansului creditelor cu peste 50%.

In primul semestru din 2006, banca franceza obtinuse un profit net de 315,2 milioane lei. Performantele financiare ale BRD - Groupe Societe Generale in cursul primului semestru al anului se situeaza in parametrii prevazuti si sunt rezultatul cresterii productiei de credite, in special pe piata persoanelor fizice.

Orange, 1,2 miliarde euro in 2007

Orange, 1,2 miliarde euro in 2007De la intrarea sa pe piata din Romania, operatorul francez de telefonie mobila a investit aproximativ 1,4 miliarde de euro, iar obiectivele pentru anul viitor sunt mentinerea cotei de piata si diversificarea serviciilor.

Orange Romania estimeaza ca va incheia anul 2007 cu venituri de 1,2 miliarde euro, in crestere cu 11% fata de anul trecut, dupa ce a raportat in trimestrul al treilea venituri in valoare de 326 milioane de euro, in crestere cu 24,2% fata de perioada similara a anului trecut.

Anul trecut, compania de telefonie mobila a fost una dintre cele mai profitabile companii de pe piata romaneasca, alaturi de Vodafone si Petrom potrivit unui top realizat de Consiliul National pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii din Romania. Astfel, Orange Romania a inregistrat un profit but de 1,6 miliarde de lei la categoria companiilor mari.

Dacia ajunge la 2 miliarde de euro in 2007

Dacia ajunge la 2 miliarde de euro in 2007Cifra de afaceri a Automobile Dacia SA ar putea ajunge anul acesta la doua miliarde euro, daca taxa de prima inmatriculare ramane neschimbata, insa ar putea scadea cu sub 50% daca ea este eliminata, declara vicepresedintele companiei, Constantin Stroe. Cifra de afaceri Dacia ar putea ajunge la doua miliarde euro in "conditii normale", adica daca taxa de prima inmatruiculare va ramane la valoarea de acum, a declarat Stroe. "Daca taxa va fi eliminata sau diminuata masiv, vanzarile noastre vor fi afectate pe plan intern unde putem sa ne asteptam chiar la o injumatatire a lor", a precizat Stroe.

Dacia a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 1,549 miliarde euro, cu 29% mai mult fata de nivelul de 1,199 miliarde euro atins in 2005. Dacia a vandut anul trecut aproape 108.000 de automobile in tara si 80.000 la export.

Dacia confirma succesul de care se bucura in ultimul an si creste cu 19,1%, pe plan global in luna octombrie si cu 12,8% in perioada ianuarie-octombrie. Constructorul de la Mioveni este astfel cel mai expansiv al grupului Renault. Dacia a vandut in luna octombrie 19.915 autovehicule la nivel global, in crestere cu 19,1 %, dintre care 18.939 autoturisme si 976 vehicule comerciale usoare. Vanzarile modelor Logan Sedan si MCV au crescut in luna precedenta la nivel global cu 21,8%, in timp ce vanzarile vehiculele comerciale au scazut cu 16,3% fata de aceeasi luna a anului trecut.